Cumartesi 28.07.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 28.07.2012

İstikrar 1 milyonluk satış umudumuzu artırdı

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, son yıllarda artan istikrarla sektörün 1 milyon adetlik satış umudunun arttığını söyledi. Aybar "Yerli üretim arttıkça cari açık da düşüyor" dedi

aHaber'de yayınlanan İş'te Hayat'a konuk olan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybarotomotiv sektöründeki gelişmeleri değerlendirdi. Uçak mühendisliği eğitimi alan Aybar, farklı kariyer planları yaparken Turgut Özal'ın davetiyle Müsteşar Yardımcısı olarak kamuda çalışmaya başlamasına rağmen, bugün otomotiv sektörünün önde gelen profesyonelleri arasında yer alıyor. Aybar'a göre bu yıl Türkiye otomotiv pazarının toplam satışları 800 bin adetleri geçecek. Sektörün ithalatının cari açığa etkisine dikkat çeken Aybar, bu yıl yerli üretimin artmasıyla 1 milyar dolarlık cari fazla verdiklerinin altını çizdi. Aybar, artan talebi yerli otomobille karşılamalarının önemine vurgu yaparak, "Bunun için daha fazla yerli yatırıma ve yerli çeşide ihtiyacımız var" dedi. Aybar, dünyada yaşanan krize rağmen ekonomik istikrarla ayda 70-80 binli satışların yakalandığını ifade ederek şunları söyledi: "Belli bir istikrarla gittiğimiz için daha güvenli planlar yapıp, öngörülerde bulunabiliyoruz. Bu satış adedinde iş 1 milyona doğru gidecek." Renault'un 13 yıldır binek otomobil satışlarında pazar lideri olduğunu söyleyen Aybar, Türkiye'de şu anda yollarda 2 milyonun üzerinde Renault amblemli otomobil olduğu bilgisini verdi.

12 KAT TASARRUF
İbrahim Aybar'ın gündeminin ilk sıralarında ise elektrikli otomobiller var. Makam aracı olarak elektrikli Renault Fluence kullanan Aybar, "Kolay şarj ediliyor günlük 60-70 kilometre yol yapıyorum. İki günde bir şarj ederek kullanabiliyorum. Ayda 500 TL akaryakıt parası verirdim. Şimdi 45 TL ödüyorum. 12 kat tasarruf ettim" dedi.

BEYAZ ARABALAR GÖZDE
Programda Türk insanının otomotiv seçimlerindeki tercihlerini de değerlendiren Aybar, "Otomobili bir statü sembolü olarak gördüğümüz için büyük araç seviyoruz. Biz otomobile bağlı ve tutkuluyuz. Otomobilimizin statümüzü de göstermesini istiyoruz. Ayrıca büyük bagajlı arabaları tercih ediyoruz" dedi. Türk insanının renk tercihleriyle ilgili de bilgi veren Aybar, üç yıl öncesine kadar daha çok gümüş rengi tercih edildiğini hatırlattı. Aybar, son dönemlerde grinin yerini beyaza bıraktığını söyleyerek şunları paylaştı: "Son yıllarda yoğun bir beyaz ilgisi var. Şu anda satışların nerdeyse yarısı beyaz. Özellikle sedef beyazına karşı yoğun ilgi oluştu. Kırmızı ise hep sorulur ama hiç öne çıkmaz. Siyah renge karşı biraz makam aracı algısı var" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.