Salı 31.07.2012 00:00
Son Güncelleme: Salı 31.07.2012 14:48

Dış ticaret açığı düşüyor

Dış ticaret açığı haziran ayında 7.18 milyar dolar oldu.

Türkiye'nin ihracatı 2012 yılı Haziran ayında, 2011 yılının aynı ayına göre yüzde 16,9 artarak 13 milyar 266 milyon dolara ulaştı, ithalat ise yüzde 5,4 azalarak 20 milyar 441 milyon dolar olarak gerçekleşti. Aynı dönemde dış ticaret açığı 10 milyar 255 milyon dolardan, 7 milyar 176 milyon dolara geriledi.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan 2012 Haziran ayına ilişkin geçici dış ticaret verilerini açıklandı.
Buna göre, bu yılın haziran ayında, geçen yılının aynı ayına göre ihracat yüzde 16,9 artarak 13 milyar 266 milyon dolar, ithalat yüzde 5,4 azalarak 20 milyar 441 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Dış ticaret açığı bu dönemde yüzde 10 milyar 255 milyon dolardan, 7 milyar 176 milyon dolara geriledi.
2011 Haziran ayında yüzde 52,5 olan ihracatın ithalatı karşılama oranı, 2012 Haziran'da yüzde 64,9'a yükseldi.
Takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre, 2012 Haziran ayında önceki yılın aynı ayına göre ihracat yüzde 16,9 artarken, ithalat yüzde 1,5 azaldı. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış seriye göre ise söz konusu dönemde bir önceki aya göre ihracat yüzde 2,9 arttı, ithalat yüzde 0,1 azaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.