Cumartesi 04.08.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 04.08.2012

20 damacana tehlike saçıyor

Sağlık Bakanlığı'nın sağlığa zararlı su satan markalarla ilgili çalışması tamamlandı. Bakanlık, "uygunsuz" bulunan 20 şirketi teşhir etti

Sağlık Bakanlığı ülke çapında hizmet veren 254 su şirketinin ürünleriyle ilgili sağlığa uygunluk tespit çalışmasını tamamladı. Yaklaşık 100 bin numuneyi laboratuvara gönderen bakanlık, incelemeler sonucunda 20 dolum tesisinin sağlık şartları uygun bulunmadı. Bakanlık ayrıca olumsuzluk görülen 114 satış noktasını da açıkladı. İncelemenin ilk etabında "uygunsuz" beş markayı (Buzada, Erpınar, Alps, Kervansaray ve Yalısu) kamuoyuyla paylaşan Sağlık Bakanlığı, 15 dolum tesisinin de isimlerini deşifre etti. Söz konusu şirketler şunlar: Gençsu, Karlık Madran, Alka Madran, İvriz Su, Beysu, EDK Lara, Hünkar, Revan, Buzdağı, Kardelen, İdeal, Hazar Vox Nida, Bahçeayran, Esensu Özayran ve Kabalak. Sağlık Bakanlığı'nın açıklamada, ruhsatsız çalışan dolum tesisi tespit edilmediği de kaydedildi.
114 SATIŞ NOKTASI DA AÇIKLANDI
Sağlık Bakanlığı, tüketiciye ulaşıncaya kadar geçen süreçteki uygunsuz şartların görüldüğü 114 damacana su satış noktası ile buralarda satılan damacana suların markalarını da açıkladı. Satış noktalarının adresleri Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu'nun internet sitesinde yayınlandı.

ÜRETİME GEÇİCİ ENGEL
Sağlıksız şartlardaki dolum tesislerinin üretimi geçici olarak durduruldu. Firmalara cezai işlem uygulandı. Tesisler, sağlıklı olduğunu ispatlarsa üretime dönecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.