Pazar 05.08.2012

Olimpiyatlarda yarım milyar euro harcandı

Olimpiyat Oyunları'nda ilk hafta Visa kartları ile yapılan harcamalar yarım milyar euroyu aştı. Bu sürede İngiltere'deki yerel ve uluslararası harcamaları izleyen "Visa Londra 2012 Oyunları Harcama Raporu"na göre, 23-29 Temmuz'da İngiltere'deki yabancı ziyaretçiler Visa kartları ile toplam 565 milyon euroluk alışveriş yaptı.

PERAKENDE İLK SIRADA

Olimpiyat Oyunları'nın ilk haftasında yabancıların yaptığı harcamalarda ilk üç sırayı perakende, hizmet ve eğlence sektörleri aldı. 2011 yılına göre yüzde 4 artış göstererek 156 milyon euroya ulaşan perakende sektörü harcamalarını, 109 milyon euro ile hizmet sektörü izledi. Eğlence sektörü ise 77 milyon euro ile üçüncü olurken, bu sektörde tiyatro harcamaları öne çıktı. İngiltere'de ilk hafta toplam 69 milyon euro harcama yapan Amerikalılar, yabancı ziyaretçiler arasında ilk sırada yer aldı. Japonlar 41 milyon euro ile ikinci, Fransızlar ise 33.6 milyon Avro ile üçüncü sıradan listeye girdi. Yabancı ziyaretçilerin 23-29 Temmuz haftasında yaptıkları alışverişlerin ortalama işlem tutarı ise 74 euro oldu. İşlem başına en yüksek harcama yapan ülkeler listesinde, Çin ortalama 257 euro ile ilk sıraya yerleşti. Listede, Birleşik Arap Emirlikleri 229 euro ile ikinci, Hong Kong 171 euro ile üçüncü sırada yer aldı. İçecek harcamaları bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 8 arttı. Spor malzemesi satışları da bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 6 yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.