Pazar 05.08.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 04.08.2012

Ramadan in İstanbul Shopping Fest'e rakip

Ortadoğulu turistleri çekmeyi hedefleyen "Ramadan in İstanbul" kampanyası rekora koşuyor. İstanbul Shopping Fest'in rakibi olan kampanya sayesinde Arap turist sayısı yüzde 33 arttı. Bu yıl 900 bin kişinin ramazanını İstanbul'da geçirmesi bekleniyor

Kamu ve özel sektörün bu yıl el ele vererek bir ilki gerçekleştirdikleri "Ramadan in İstanbul" kampanyası rekora koşuyor. "İstanbul'da ramazan bir başka güzel" sloganıyla yola çıkılan kampanya kapsamında adeta şehire turist yağıyor. Geçen yıl ramazan ayında İstanbul'a gelen turist sayısı yaklaşık 700 bin kişi iken, bu yıl bu sayının 900 bine yakın çıkması bekleniyor. Bu rakamlarla Ramadan in İstanbul, haziran ayında yapılan ve üç hafta süren Shopping Fest'in en büyük rakibi oldu. Çünkü Shopping Fest kapsamında İstanbul'a gelen turist sayısı yüzde 28 artışla 939 bine çıkmıştı. Amacı İstanbul'un tanıtımını sağlayıp, turist sayısını artırmak olan kampanyaya 20 Temmuz'da start verildi. Üzerinden henüz 15 gün geçmesine rağmen oldukça başarılı olduğunu söylemek mümkün. İstanbul'a yolcu taşıyan uçaklar tam kapasiteye ulaşırken, AVM'ler ile otellerin doluluk oranları önemli oranda arttı. Kısacası esnafın yüzü gülüyor. Özellikle Arap ülkelerden gelen turist sayısındaki artış dikkat çekiyor. Arap turist sayısında yüzde 33'lük bir artış söz konusu. Şimdiden geçen yılın aynı dönemine göre toplam turist sayısında 200 binden fazla artış yaşandı. Türk Hava Yolları, Turizm Bakanlığı, İstanbul Valiliği, Kalkınma Ajansı, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), TÜRSAB, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği, Birleşmiş Markalar Derneği, TUROB, Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmeciler Derneği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Fatih ve Eyüp Belediyeleri'nin katkılarıyla başlatılan kampanya, kısa sürede meyvelerini verince taraflarla konuştuk.

ARAPLA R AVM'LERİ DOLDURDU

Kampanya kapsamında alışveriş merkezleri hafta içi 23:00'a, haftasonu ise 24:00'a kadar açık. Bu da ramazanda oruç tutanların iftardan sonra alışverişini rahatça yapması anlamına geliyor. Birleşik Markalar Derneği Başkanı Yılmaz Yılmaz, kampanyanın ciroları artırdığını belirterek "Şu an mağazalardaki alışverişin önemli bir kısmını İranlı ve Arap turistler yapıyor" dedi.
NELER YAPILI
Sultanahmet, Feshane, Beyazıt başta olmak üzere İstanbul'un önemli turistik lokasyonlarında bir dizi etkinlik yapılıyor.
Tasavvuf ve Türk sanat müziği sanatçıları konserler veriyor. Şiir dinletileri, mehteran konseri gibi pek çok farklı organizasyon düzenleniyor.
Dini vecibelerini yerine getirmek isteyen turistler için tarihi yarımadada yer alan camiler gece geç saatlere kadar açık tutuluyor.
İstanbul Senfoni Orkestrası, Caddebostan sahilinde özel bir konser veriyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Senfoni Orkestrası İstanbul'da 4 büyük konser düzenliyor. "Ramazan'da Caz" başlığı altındaki 4 büyük caz konseri, Topkapı Sarayı'nın da bulunduğu mekânlarda gerçekleştirilecek
AVM'ler gece yarısına kadar açık tutulacak.
İstanbul Arkeoloji Müzesi de 3 gece saat 24:00'e kadar ziyarete açık tutuluyor.
THY 15 GÜNDE HEDEFİ TUTTURDU
Kampanyanın en önemli ayağında Türk Hava Yolları (THY) var. Mart ayından itibaren çalışmalar yapan kurum, Ortadoğu'dan Türkiye'ye gelmek isteyenlere özel ücretlerle seyahat imkânı sağladı. Bölge ülkelerinden Türkiye'ye ilgiyi artırmak için 1.5 milyon dolar bütçeyle reklam filmi bile çekildi. Film, Ortadoğu'daki birçok kanalda gösterildi. 20'ye yakın ülkede 100 bin adet İngilizce ve Arapça broşür ile poster dağıtıldı. 50 bin adet 16 sayfalık ramazan özel eki çıkarıldı. "Amacınıza ulaştınız mı" diye sorduğumuz THY Genel Müdürü Temel Kotil'den şu cevabı aldık: "Bu yıl projede aktif olarak yer aldık. Ramazan ayında İstanbul'a olan ilgiyi artırmayı hedefledik. Ayrıca bu dönemde Ortadoğu ülkelerinden bölge dışına yapılan seyahatleri Türkiye'ye çekerek, ülkemizin turizmine ve ekonomisine katkıda bulunmayı amaçladık. Şimdiden hedefimiz olan yüzde 30 yolcu artışını tutturduk. Proje kapsamında 18 ülkeden davet edilen 35 basın mensubuna ramazanda İstanbul atmosferini yaşattık."
5 BİN KİŞİYE AÇIKHAVA İFTARI
Projeye bankalardan da destek geliyor. Halkbank sponsorluğunda yarın Eyüp'ün çeşitli etkinlik alanlarında toplam 5 bin kişilik iftar yemeği verilmesi planlanıyor. Yemeğe İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu'dan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'a, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi'den Halkbank Genel Müdürü Süleyman Aslan'a kadar pek çok isim katılacakmış. İftarın ardından, tasavvuf ve mehter müziği dinletisi ile katılmcılar keyifli dakikalar yaşayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.