Son Güncelleme: Cumartesi 04.08.2012
Ramadan in İstanbul Shopping Fest'e rakip
Ortadoğulu turistleri çekmeyi hedefleyen "Ramadan in İstanbul" kampanyası rekora koşuyor. İstanbul Shopping Fest'in rakibi olan kampanya sayesinde Arap turist sayısı yüzde 33 arttı. Bu yıl 900 bin kişinin ramazanını İstanbul'da geçirmesi bekleniyor
ARAPLA R AVM'LERİ DOLDURDU
Kampanya kapsamında alışveriş merkezleri hafta içi 23:00'a, haftasonu ise 24:00'a kadar açık. Bu da ramazanda oruç tutanların iftardan sonra alışverişini rahatça yapması anlamına geliyor. Birleşik Markalar Derneği Başkanı Yılmaz Yılmaz, kampanyanın ciroları artırdığını belirterek "Şu an mağazalardaki alışverişin önemli bir kısmını İranlı ve Arap turistler yapıyor" dedi.
NELER YAPILI
Sultanahmet, Feshane, Beyazıt başta olmak üzere İstanbul'un önemli turistik lokasyonlarında bir dizi etkinlik yapılıyor.
Tasavvuf ve Türk sanat müziği sanatçıları konserler veriyor. Şiir dinletileri, mehteran konseri gibi pek çok farklı organizasyon düzenleniyor.
Dini vecibelerini yerine getirmek isteyen turistler için tarihi yarımadada yer alan camiler gece geç saatlere kadar açık tutuluyor.
İstanbul Senfoni Orkestrası, Caddebostan sahilinde özel bir konser veriyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Senfoni Orkestrası İstanbul'da 4 büyük konser düzenliyor. "Ramazan'da Caz" başlığı altındaki 4 büyük caz konseri, Topkapı Sarayı'nın da bulunduğu mekânlarda gerçekleştirilecek
AVM'ler gece yarısına kadar açık tutulacak.
İstanbul Arkeoloji Müzesi de 3 gece saat 24:00'e kadar ziyarete açık tutuluyor.
THY 15 GÜNDE HEDEFİ TUTTURDU
Kampanyanın en önemli ayağında Türk Hava Yolları (THY) var. Mart ayından itibaren çalışmalar yapan kurum, Ortadoğu'dan Türkiye'ye gelmek isteyenlere özel ücretlerle seyahat imkânı sağladı. Bölge ülkelerinden Türkiye'ye ilgiyi artırmak için 1.5 milyon dolar bütçeyle reklam filmi bile çekildi. Film, Ortadoğu'daki birçok kanalda gösterildi. 20'ye yakın ülkede 100 bin adet İngilizce ve Arapça broşür ile poster dağıtıldı. 50 bin adet 16 sayfalık ramazan özel eki çıkarıldı. "Amacınıza ulaştınız mı" diye sorduğumuz THY Genel Müdürü Temel Kotil'den şu cevabı aldık: "Bu yıl projede aktif olarak yer aldık. Ramazan ayında İstanbul'a olan ilgiyi artırmayı hedefledik. Ayrıca bu dönemde Ortadoğu ülkelerinden bölge dışına yapılan seyahatleri Türkiye'ye çekerek, ülkemizin turizmine ve ekonomisine katkıda bulunmayı amaçladık. Şimdiden hedefimiz olan yüzde 30 yolcu artışını tutturduk. Proje kapsamında 18 ülkeden davet edilen 35 basın mensubuna ramazanda İstanbul atmosferini yaşattık."
5 BİN KİŞİYE AÇIKHAVA İFTARI
Projeye bankalardan da destek geliyor. Halkbank sponsorluğunda yarın Eyüp'ün çeşitli etkinlik alanlarında toplam 5 bin kişilik iftar yemeği verilmesi planlanıyor. Yemeğe İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu'dan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'a, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi'den Halkbank Genel Müdürü Süleyman Aslan'a kadar pek çok isim katılacakmış. İftarın ardından, tasavvuf ve mehter müziği dinletisi ile katılmcılar keyifli dakikalar yaşayacak.
EN SON HABERLER
- 1 ASELFLIR-500 ile nokta atışı! Bayraktar TB2'den işaretledi MAM-L, KMC, CİRİT vurdu
- 2 Tarımsal atıklar katma değerli ürünlere dönüşüyor
- 3 Çoban bulunamıyor! Maaşı ise dudak uçuklatıyor...
- 4 T10X zirveyi bırakmadı! Satılan her 2 elektrikli otomobilden 1'i Togg oldu
- 5 Doğal gaz depoları yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor
- 6 GİB: Kurumlar vergisi beyannamesi için yarın son gün
- 7 Hazine yarın iki ihale düzenleyecek
- 8 Memura disiplin affı
- 9 SON DAKİKA: Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Enflasyonun ateşi yaz aylarında düşecek
- 10 Memur olmak isteyenler dikkat! 20 kamu kurumu 37.262 personel alımı yapacak