Giriş Tarihi: 8.8.2012

Teknosa 2 yıla yurtdışında

Yurtiçinde bünyesine kattığı yeni markalarla büyüyen Teknosa, yurtdışında da yatırım atağına hazırlanıyor. Genel Müdür Nane, "Hedefimiz 2 yılda çevre ülkelere açılmak" dedi

a Haber'de yayımlanan İş'te Hayat programına konuk olan Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, hedeflerinin 2-3 yıl içinde Türkiye'deki stabilizasyonu sağlamak, ondan sonra da çevre ülkelere açılmak olduğunu söyledi. Yabancılarla görüşüp görüşmediklerine yönelik sorulara da yanıt veren Nane, "Biz artık kapı çalıyoruz. Çünkü Türkiye'yi Batı Avrupa ile kıyasladığmızda pazar çok fragmente oldu" dedi.
Markaya ihtiyacımız yok

Sektörde konsolidasyon beklediklerini anlatan Nane, "Çünkü o kadar rekabeti kaldıracak derin bir pazar yok. Çok net bir sloganımız var 'Satan varsa biz alıcıyız' diyoruz. Kapımızı çalarlarsa açarız, kapılarını çalarsak açmalarını bekleriz" diye konuştu. Firmaların operasyonlarını satın aldıklarını, marka satın almadıklarını söyleyen Nane, "Araştırmalarda birinci çıkıyoruz. Markaya ihtiyacımız yok" dedi. "Türkiye'nin kendi içinde ekonomik bir problemi yok" diyen Nane, "İhracatımız arttı, ithalatımız azaldı. Cari açık kapandı. Bu önümüzdeki dönemlerde de devam edecek" diye konuştu. Organize perakendenin ekonominin barometresi olduğunu söyleyen Nane, "Geçen yıl çift haneli büyüdük. Bu yıl yine yüzde 10'un üzerinde büyüyeceğimize inanıyorum" dedi.
Tüketiciye samimi davranıyoruz

Krizin Çince "fırsat" anlamına geldiğini söyleyen Nane, "Tüketicilerle kurduğumuz samimiyetin göstergesi olarak gördüğümüz firma kart adedimiz 2 milyon 800 bine geldi" dedi. 71 ilde 280 mağazaları bulunduğunu, 3 bin 500 kişiye istihdam yarattıklarını, 1 milyar TL ciroya yaklaştıklarını anlatan Nane, "Üretici firmalar 'Müslüman köyünde salyangoz satıyorsunuz' diyorlardı. Aynı ürün grubundan farklı markaları tek çatıda tüketiciyle buluşturmak üzere yola çıktık" dedi.
Hedef 10 milyon turist
ShoppIng Fest'le ilgili değerlendirmelerde bulunan Nane, "Bugüne kadar İstanbul'un tarihi ve turistik yanını ortaya çıkardık. Eğlence, alışveriş, gastronomi, tarih ve turizmle birleşince 5'i bir yerde gerdanlık oluyor. Hedefimiz 2015'te turist sayısını 10 milyona, kişi başı harcamaları da bin dolara çıkarmak" dedi.
Dijital kütüphane kuruyor
Zamana Direnen Eserler projesini de anlatan Nane, İstanbul Üniversitesi ise çalıştıklarını beliterek, "100 binden fazla eser var. Çok özel scannerlar aldık. Eserler tek tek taranıyor. Yarısı tamamlandı. 3 yıllık sürecimiz var. Digital olarak web sayfasından da bu eserler görülebilecek" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.