Cumartesi 11.08.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 11.08.2012

Notçular cezalandırılmalı

Yabancı ilgisinin arttığını söyleyen Ata Portföy Genel Müdürü Demirel, reytingcilerin tencere tava çalarak "Türkiye % 0 büyüyecek" dediklerini belirtti. Demirel "Söyleyenlere ne oldu. Cezalandırılmaları lazım" dedi

Dün bankacılık sisteminin iç yapısını anlatan bankacı Murat Demirel'in "Paranın Merkezi'ndeki bir bankacının itirafları" adıyla yayınladığımız mücadelesini bugün de başka bir konu ile sürdürüyoruz. Uzun süre Barclays, Citi, UBS ve Goldman Sachs gibi devlerde üst düzey yöneticilik yapan Ata Portföy Genel Müdürü Murat Demirel, Türkiye ve ekonomisi için bir başka hayati konu olan kredi derecelendirme kuruluşlarının ve piyasa oyuncularının tavırlarını gündeme getiriyor. Demirel özetle not kuruluşlarının ekonomik olarak imkânsız öngörüler yaparak Türkiye'nin notunu düşük tuttuğunu ve bunların görüşlerinin bir propaganda aracına dönüştürüldüğünü vurguluyor. Bankacı Murat Demirel, bu kirli oyunla ilgili görüşlerini açıkladı.
Eskiden bir kişi sorardı şimdi 20

Finans sisteminde ve içindeki kurumlarda bir değişim gerekiyor mu?
Eskimiş bir modelle tahminler yapılıyor. Türkiye'nin büyüme hızı yüzde 8 iken bir yıl sonra yüzde 0'a düşeceğini iddia eden reyting kuruluşları vardı. Böyle bir şey mümkün mü? Bu kadar hızlı büyüyen bir ülkenin bu kadar daralması imkânsız. Burada tencere tava çalıyorlardı. Türkiye yüzde 0 büyüyecek diye... Bunu söyleyenlere ne oldu? Hiçbir şey olmadı. Cezalandırılmaları lazım.
Yabancıların Türkiye'ye ilgisi nasıl? Siz geri dönüş zamanınızın doğru olduğunu düşünüyor musunuz?
Son zamanlarda Türkiye ayrışmaya başladı. Bu kez saman alevi gibi bir şey olmadığı da görüldü. Ama insanlar sormaya başladı. Ben Türk olduğum için de bana soruyorlardı. Eskiden bir kişi sorarken, son zamanlarda bu sayı 20'ye çıktı. Biz de bir şeyler yapmak istiyoruz diyorlar. Bir dönüşüm olduğu dışarıdan da görülüyor. Özellikle varlık yönetiminde çok büyük bir fırsat doğdu. Daha küçük şirket ve yapılarda bu işin yapılması lazım. Dünya buraya gidiyor.
Risk yönetimi bölümleri değişecek mi?
Yeniden düzenlenmesi lazım. Bazı şeyler yakalanıyor bazı şeyler hiç yakalanamıyor. Yanlış ve hataları kontrol etme konusunda gözden kaçan şeyler de var. Kriz gelince risk yönetimi bölümleri her şeyi durdurma gibi bir refleks geliştirdi. Risk yönetmi el frenini çekti ama bu çözüm değil. Bankacılıkta risk önemlidir.
Müşteriye rakam olarak bakmadık

Sektörün şu andaki durumu sizce nasıl?
Biz Ata Portföy olarak altı ayda yaptıklarımızla gelirimizi 3.5 katına katladık. Rasyolara bakınca en büyüklerden biri olduk. 27 milyar dolar olan sektörün büyüklüğü 25 milyar dolara geriledi ama biz yüzde 0.3 olan payımızı 0.6'ya çıkardık. Bunu yapmamızın da bir sebebi var. Müşterinin karşısına geçip modeli anlatıyoruz. Onlarla başlayıp onlarla bitiriyoruz. Kesinlikle ürün satmıyoruz. Gerekirse 'mevduatta kalın' diyecek bir yapımız var. Alışılagelmiş sistemde fonlar var ve bunlardan bir karma yapıyorsunuz. Biz dört tane temel model geliştirdik. Müşterinin risk profilini anlayınca işimiz daha kolay oluyor. Detaylı bir profil çıkarmadan bu iş olmaz.
Ata Portföy'de bu stratejiyi nasıl hayata geçiriyorsunuz?
Şahsa özel fon kurulması olayını bitirdik. 10 kişiye ayrı fon kurarsanız kendinizi bölmeniz lazım. İnsanları basit ve şeffaf modelimizi kullanmaya ikna ettik.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.