Pazar 12.08.2012
Son Güncelleme: Pazar 12.08.2012

2 marka satın alacağız

Dünyanın en büyük hazır giyim markalarını Türkiye'ye getiren Eren Holding, son olarak Gant'la anlaştı. Asıl hedeflerinin dünyanın dev markalarını satın almak olduğunu söyleyen Mehmet Eren, "Cebimizde 500 milyon dolar var" dedi

Dünyaca ünlü Lacoste, Burberry, Swatch ve G-Star gibi birçok markayı Türkiye'ye getiren Eren Holding, Gant'la el sıkıştı. Asıl hedeflerinin dünya çapında tanınan uluslararası bir markayı satın almak olduğunu söyleyen Eren Holding Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Eren, "400-500 milyon dolarlık satın alma bütçemiz var" diyor. Eren Holding, Türkiye'ye getirdiği ve üst gelir grubuna hitap eden markalarıyla iyi bir başarı grafiği yakaladı. Holding, sadece markaların Türkiye operasyonlarını yürütmüyor. Rusya ve Ukrayna da holdingin faaliyet gösterdiği pazarlar arasında. "Türkiye başarılı gidince biz başarılı olduk" diyen Eren, şunları söylüyor: "Türkler artık bölgesel düşünüyor. Hedefimiz şimdi de dünya çapında tanınan uluslararası bir markayı satın almak. Bu kapsamda iki önemli görüşme yaptık. Uluslararası markaları alma kabiliyetimiz var. Ama bunu yapmamız için marka sahibinin de istekli olması lâzım." Küçük markalarla ilgilenmediklerini, büyük potansiyel taşıyan markaların peşinde olduklarını söyleyen Mehmet Eren'in tam da bu niyetlerle araştırma yaptıkları dönemde kapısını dünyaca ünlü giyim markası Gant çalmış. Yunanistan mümessili üzerinden Türkiye operasyonunu yürüten ancak performanstan memnun olmayan marka, agresif büyüme hedefiyle Eren Holding'in kurduğu Ganter'in yüzde 50'sini aldı. Beklediği fırsat ayağına gelen Eren Holding haziran ayı itibarıyla Gant Türkiye operasyonunu devralarak markaya yeni bir boyut ve heyecan getirdi. Son gelişmeleri görüşmek üzere Eren Holding Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Eren'le bir araya geldik…
İşbirliği süreciniz hangi aşamada?
Eylül ayı itibarıyla Gant Türkiye, mümessili oluyoruz. Yurtdışı ortaklı bir firma kurduk. Buradaki perakende operasyonunu o şekilde yürüteceğiz.
Lacoste'da yürüttüğünüz gibi mi?
Hayır. Bayramdan sonra 4 mağazasını devralacağız. Eylül gibi de 6 mağaza daha açacağız. Bu yılı 10 mağaza ile kapatacağız. Bugüne kadar Gant Türkiye'deki operasyonu Yunanistan'daki bayisi üzerinden yürütüyordu. Ancak üç yıldır performanstan memnun değillerdi. Çünkü Türkiye bu kadar büyürken marka büyüyememişti. Lacoste'da hızlı büyümemizi gördükleri için bu markayı da hızlı bir şekilde büyüteceğimize inandılar.
İlk hamleniz ne olacak?
Fiyatları indireceğiz. Bütün markalarımızı Avrupa'daki fiyatlarıyla satıyoruz. Gant'ın da fiyatlarının yüzde 25 geriye geleceğini öngörüyoruz. Bundan dolayı iyi bir potansiyel olacağını düşünüyoruz.
Yeni mağazaları nerede açacaksınız?
Bağdat Caddesi, Marmara Forum, Aqua Florya ve Capacity'de… Ankara'da Panora'da bir yerle anlaştık. Büyük şehirlerin en iyi, en büyük projeleriyle el sıkıştık.
Markayı taşımak istediğiniz nokta nedir?
İlk yıl 6 milyon euro civarı bir yatırım planlıyoruz. Üç yıl içinde 25-30 mağaza olup zincir haline getireceğimizi düşünüyoruz. G-Star'la da anlaştınız...
Türkiye'de 2 yıldır yoklardı. Daha önce başarısız bir operasyon geçirmişler. Türkiye artı Rusya pazarı olarak yeni anlaştık. Dünyada yaklaşık 300 mağazası ve 6 bine yakın satış noktası var. Türkiye'de 3 yıl içinde 15 mağaza hedefliyoruz. 2013 sonunda 6-7 mağaza olur.
Bu arada bir marka yarattınız. Superstep ayakkabı mağazaları… Nasıl gidiyor?
Şu anda 4 mağazaya ulaştık. Bütün markaları satıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.