Cuma 17.08.2012 00:00

Bütçeye GSS dopingi

Genel Sağlık Sigortası kapsamında sağlık primi tahakkuk eden G1, G2 ve G3 grubundaki 3,8 milyon kişi devletin kasasını doldurdu.

Bu gruptaki kişilerin 8 ayda ödediği prim 2,1 milyar liraya ulaştı.
Bugün gazetesinden Hasan Bozkurt'un haberine göre; sağlık güvencesi bulunmayanlara yönelik başlatılan Genel Sağlık Sigortası (GSS) uygulamasında 8 ay geride kaldı. Geçen sürede 11 milyon 650 bin kişinin gelir testi yapıldı. Ücretsiz hizmet alıyor Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile Sosyal Güvenlik Kurumu'nun takip ettiği sistemde, asgari ücretin üçte birinden az geliri olanların primini devlet ödüyor.
Bu kapsamda (G0) 8 milyon 45 bin kişi bulunuyor. Birçok ülkenin nüfusunda fazla olan bu kesim bütün hastanelerde ve eczanelerde ücretsiz hizmet alıyor. Prim ödemesi yüksek Gelir testi kapsamında sağlık primi tahakkuk eden kişi sayısı ise 3 milyon 826 bin kişi olarak açıklandı.
G1, G2 ve G3 grubunda yer alan bu kişiler ise ödedikleri primlerle devletin kasasını doldurdu. 8 ay gibi kısa bir sürede sağlık yardımı almak isteyenler 2 milyar 100 milyon lira para girişi oldu. Bu kişilerin aylık prim miktarı 35 lira.
2 ay üst üste prim ödemeyen hizmet alamıyor

Sağlık primi Ziraat Bankası'na vatandaşlık numarası üzerinden yatırılırken, 2 ay üst üste primini ödemeyenler hastanelerde muayene olamıyor, eczanelerden ilaç alamıyor. Borcu olanların hastane ve eczane aktivasyonu açmak için 2 aylık borcu yatırmaları gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.