Salı 21.08.2012
Son Güncelleme: Salı 21.08.2012

Komşu'da simit savaşı

Yunanistan'da Simit Sarayı'nın şube açacağının duyulması ülkedeki simitçileri tedirgin etti. Dernek Başkanı Papadopulos, "Hodri meydan, korkmuyoruz" dedi

Türkiye ile Yunanistan arasında yıllardır yeme-içme ürünlerinde, oyunlarda ve şarkılar- da yaşanan "Bu kime ait" tartışması şimdi de geleneksel simide sıçradı. İki ülke arasında simidi kimin daha iyi yaptığı konusu gündeme geldi. Türkiye'de satış rekorları kıran Simit Sarayı'nın yıl içinde Atina'da bir şube açacağının duyulması üzerine başta Selanikli fırıncılar olmak üzere Yunanistan'daki birçok kesim heyecanlandı. Ülkede simit kültürü Türkiye'deki gibi yaygın. 1900'lü yıllardan bu yana simitçiler, başları üzerinde taşıyarak ürünlerini satıyor. Yunaistan'ın en ünlü simitleri Yanya'dan sonra Selanik'te satılıyor. Selanik Fırıncılar ve Simitçiler Derneği Başkanı Neofitos Papadopulos da Simit Sarayı'nın ilk önce Atina'da ve daha sonra Pire ve Selanik kentlerinde şube açacağının öğrenilmesi üzerine ilk tepkisini gösterdi.
Başa çıkamaz

Papadopulos, Türk simidinin rekabetinden korkmadıklarını belirtti. Dernek Başkanı, "Hodri meydan. Türk simidinin ününü duyup duruyoruz. Hele bir gelsinler de görelim. Biz rekabetten konkmuyoruz, çünkü ürünümüze güveniyoruz. Bizim Selanik simitleri çok daha lezzetli ve kıtırdır. Simit Sarayı ülkemize gelsin. Kendisini bekliyoruz. Türk simidi Selanik simidiyle başa çıkamaz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.