Giriş Tarihi: 21.08.2012

Sanayiciden 'gevşet' çağrısı

Ekonomiyi soğutma önlemleri talebi aşırı daraltmaya başlayınca reel sektör tepki gösterdi. İç talepteki daralmanın piyasada likidite sıkışıklığı yarattığını belirten iş dünyası, Merkez Bankası'nı göreve çağırdı. İşadamları bankanın bir an önce faiz indirimine giderek ekonomiyi feda etmemesini istiyor

Ekonomi yönetiminin talebi aşırı daraltmasına Avrupa'daki kriz ve ramazandaki durgunluk da eklenince reel sektör alarm vermeye başladı. İç piyasada likidite sıkışıklığı yaşanıyor. İşadamları 'durgunluk' riskine dikkat çekip Merkez Bankası'ndan reel sektöre nefes aldıracak önlemler almasını istiyor. Bankanın ertelediği faiz indirim kararını bir an önce alması gerektiğine işaret eden işadamları faiz indirimi olmaması durumunda ekonominin küçüleceği, küçülmeye de Türkiye'nin tahammülü olmadığını söyledi. İş dünyası Merkez Bankası'nın döviz kurlarının yükseleceği endişesinin yersiz olduğunu da belirtti.
ASİAD Başkanı- Ömer Faruk Başaran:
Piyasayı biraz ısıtın
Avrupa ve Ortadoğu'daki krizlere rağmen Türkiye ekonomisi başarılı bir performans sergiledi. Ancak mikro ölçekte sıkıntılar var. Ekonomi yeterince soğudu, nakit sıkıntısı yaşanıyor. Piyasanın artık biraz ısıtılması gerek. Tüketimi bir miktar artıracak önlemler alınsın.
OAİB Başkanı -Adnan Dalgakıran:
Ekonomiyi feda etmeyin
Türkiye'nin büyümede küçülmeye hiç tahammülü yok. Merkez Bankası'nın da politikaları buna yönelik olmalı. Korkulan cari açıkta da önemli bir iyileşme sağlandı. İyi olan makro ekonomik göstergeleri ve ekonomiyi Merkez Bankası'nın da feda etmemesi lazım. Para politikası gevşetilmeli.
İHKİB Başkanı- Hikmet Tanrıverdi:
İç talebi canlı tutun
İç piyasada daralma var. Avrupa'da yaşanan kriz ortamının da psikolojik etkisi oldu, tüketim yavaşladı. Eylülden sonra bir artış bekliyorum. Ancak Merkez Bankası'nın bir an önce iç talebi canlandıracak adımlar atması gerekiyor. İhracat açısından bakılırsa sepet kurdaki düşüş tedirginlik yarattı. Sepet'in 2.10'un altına inmesi durumunda ihracat zorlanır. Bu da büyümeyi etkiler. Türkiye'nin büyümeye ihtiyacı var. İhracat gelirleri iç talebi canlandırıyor. İhracatçının beklentisi olumlu olmazsa iç talep de olumsuz etkileniyor.
SANKO Holding Yönetim Kurulu Başkanı-Abdülkadir Konukoğlu:
Faiz inse dolar çok yükselmez
Piyasada bir likidite sıkışıklığı yaşanıyor. Bu durgunluğun sebeplerinden biri de ramazan ayı şüphesiz. Ben sıkışıklığın aşılacağını düşünüyorum. Ancak Merkez Bankası dolar kurunu frenlemek için parayı fazla sıkıyor. Çok sıkı para politikası uygulamak her zaman için doğru olmuyor. Dengeyi bulmak gerekir. Merkez Bankası faizleri indirse doların çok fazla yükseleceği kanaatinde değilim. Bankanın döviz rezervleri de rekor seviyede. Herhangi bir atağa cevap verebilir.
İstanbul Ticaret Odası Başkanı- Murat Yalçıntaş:
Reel sektöre nefes aldırsın
Ekonomik faaliyetlerde kısmen haziran ve özellikle temmuz ayında gözle görülür bir sıkışıklık yaşanıyor. Bu sıkışıklık sadece dünyadaki krizden değil, iç talepteki yavaşlamadan da kaynaklanıyor. Bu sıkışıklığın en önemli nedenlerinden biri Merkez Bankası'nın cari açığı azaltmak için uyguladığı sıkı para politikası tedbirleri. Sıkışıklığı gidermek için piyasaya bir an önce likidite sunulmalı. Merkez Bankası'nın son açıklamasında piyasalara verdiği 'para politikasını gevşetme' mesajı bir an önce yerine getirilmeli. Merkez Bankası'nın reel sektöre nefes aldırması şart. Büyümenin yüzde 3'lere inmesi endişe verici sonuçlar doğurur.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.