Salı 21.08.2012 00:00

Tarihteki en değerli şirket Apple

Apple, dünyanın piyasa değeri en yüksek şirketi oldu.

ABD'nin teknoloji devi firmasının New York borsasında toplam hisse değeri 620 milyar doları geçti.
Daha önce bu rekor, 1990'ların sonunda internet şirketlerinin borsada hızla yükseliş gösterdiği dönemde Microsoft'a aitti.
Gözlemciler, iPhone ve iPad ürünlerinin tüketiciler nezdindeki popülerliğinin Apple hisselerine değer kazandırmaya devam ettiğini söylüyor.
Pazartesi New York Borsası'nda hisseleri yüzde 2.6 artış gösteren şirketin toplam değeri 623 milyar dolara erişti.
1999 yılında Microsoft'un doruktaki piyasa değeri 621 milyar dolar olmuştu. Kimi ekonomistler, enflasyonun etkisi hesaba katılırsa Microsoft'un halen en değerli şirket tahtında kalması gerektiğini savunuyor.
Apple hisselerindeki son yükseliş trendi, şirketin piyasaya sürmesi beklenen yeni tip iPhone'un yarattığı heyecana bağlanıyor.
iPhone, şirketin tartışmasız en popüler ürünü. Apple'ın bütün satışlarının en az yarısının iPhone olduğu bildiriliyor.
Şirkete yakın kaynaklar, akıllı telefonun son versiyonunun Eylül ortasında satışa sunulmasının beklendiğini belirtiyorlar.
Apple, geçen yıl borsada Exxon Mobil'i geride bırarak ABD'nin piyasa değeri en yüksek şirketi konumuna geçmişti.
Apple'ın borsadaki yükselişine rağmen, teknoloji sektörünün geneli için aynı şeyi söylemek zor.
Yakın zaman önce borsada işlem görmeye başlayan dünyanın bir numaralı sosyal iletişim şirketi Facebook'un hisseleri değer kaybediyor.
BBC Türkçe

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.