Çarşamba 29.08.2012 00:00

Ruslar tasarrufu öğrendi

Rusya araştırma şirketi Romir'in yaptığı çalışmaya göre Rusya halkı geçen sonbahardan bu yana harcamalarında önemli oranda kesintiye gitti.

Giysi ya da sağlık harcamalarında iktisat yapan vatandaşlar, araba alımı, ev bakımı, tatil harcamaları ya da akıllı telefon alımlarını ertelemedi.
Araştırmaya katılanların yüzde 32'si yeni elbise için harcama yaptığını açıklarken, bu kategoride harcamalar yüzde 44 seviyesinde idi. Sağlık harcamaları yüzde 24'den yüzde 18'e düşerken, yeni ev yapımı düşüncesinde olanlar ise yüzde 18'den yüzde 13'e düştü.
Eğitim alanında harcamalar yüzde 12'den yüzde 10'a, yeni mobilya alımı ile ilgili yapılan harcamalar ise yüzde 10'dan yüzde 7'ye geriledi.
Araç alımı, ev onarımı ve video oynatıcısı harcamaları yüzde 7, yüzde 6 ve yüzde 4 seviyesinde değişmeden kaldı.
En az düşüş tatil harcamaları, akıllı telefon alımları ve bilgisayar giderlerinde yaşandı. Tatil harcamaları yüzde 19'dan yüzde 18'e, akıllı telefon alımları yüzde 10'dan yüzde 9'a ve bilgisayar giderleri de yüzde 6'dan yüzde 5'e düştü.
Araç bakım giderleri yüzde 11'den yüzde 12'ye yükselirken, değerli taş giderleri yüzde 4'den yüzde 5'e çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.