Salı 04.09.2012

Hayat sigortası güven ihtiyacını karşılıyor

Allianz Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Volker Stüeven, toplumda güven ihtiyacının karşılanması ve sermaye piyasasına fon yaratılmasında hayat sigortasının büyük önemi olduğunu vurguladı

Sigortacılığın en etkin fonksiyonunun, fon yaratmak ve yaratılan fonları çeşitli yatırım enstrümanları vasıtasıyla ekonomiye kazandırmak olduğunu belirten Allianz Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Volker Stüeven, sektörün yönettiği fonların, sigortalının gönüllü tasarruflarıyla yaratıldığını, toplanan primlerin mali kesime aktarılarak rasyonel alanlarda yatırımlara yönlendirildiğini ifade etti. Sigorta şirketlerinin fonlarının, teminat hesaplarında ve hayat fonlarında biriktiğini söyleyen Volker Stüeven, toplumda güven ihtiyacının karşılanmasında ve sermaye piyasasına fon yaratılmasında hayat sigortasının öneminin büyüklüğünü vurguladı. Hayat sigortası satacak olan kişilerin yetkinliklerinin artırılması ve bilgi güncelliğinin sağlanması için BES' te olduğu gibi gerekli eğitim ve sınavdan geçmeleri gerektiğini ifade eden Stüeven, "Alt branşların artacağı ve yıllık gelir sigortası ürünlerinin geleceği öngörüsünden hareketle, gerekli bilgi ve donanıma sahip kişilerin satış yapmasının sektörün sağlıklı gelişimi açısından gerekli olduğunu düşünmekteyiz" dedi. Stüeven ayrıca, prim tahsili sırasında uygulanacak olan doğrudan vergi teşviki yapısının birikimli hayat sigortası ürünlerine adapte edilmesinin, çıkış sırasında yapılan vergi kesintisinin de sadece gelir üzerinden yapılmasının sektörü olumsuz etkilediğini belirtti.
Hayat sigortalı sayısı artıyor
Türkiye'de banka kanalıyla kredi ve kredi kartına bağlı sigorta ürünlerinin satışlarındaki artış nedeniyle sektördeki sigortalı sayısının gün geçtikçe arttığını söyleyen Stüeven, sektörün banka sigortacılığı dışında da risk ürünlerinin satılmasını sağlayacak girişimlerde bulunmasının, hayat sigortası pazarını daha hızlı büyüteceğini belirtti. Birikime yönelik hayat sigortalarındaysa farklı riskleri teminat altına alacak yeni ürünlere ihtiyaç duyulduğunu ifade eden Stüeven, "Sektördeki şirketlerin pazarın ihtiyaçlarını analiz ederek yeni ürünleri piyasaya sunması sektörel olarak rekabet ve gelişme yaratacaktır. Bu noktada ayırt edici özellik sigortalıya sunulacak olan hizmet kalitesi ve ek hizmetler olacaktır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.