BDDK'dan Halk Bankası'na izin
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK), Halk Bankası'na, faaliyet alanı ile ilgili çeşitli konularda eğitim ve danışmanlık hizmeti verebilmesi için izin verdi.
Buna göre, Halk Bankası ve bağlı ortaklıkları, teknik ve mesleki konularda görüş verebilecek. Tek tip sözleşme hazırlanmasına yardımcı olabilecek ve sair amaçla müşavirlik/danışmanlık hizmeti verebilecek.
Bankacılık ve insan kaynakları konularında eğitim, eğitimin alt yapısına yönelik destek ve danışmanlık hizmeti sunabilecek.
İç kontrol, iç denetim ve risk yönetimine ilişkin destek/danışmanlık hizmetinin, Bankaya 3 Ağustos 2006 tarihli ve 1947 sayılı Kurul Kararı ile daha önce verilmiş olan iznin kapsamında bulunması nedeniyle, söz konusu faaliyetleri icra edecek birimler, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde şirketlerin bünyesinde tesis edilmesi şartıyla iç kontrol, iç denetim ve risk yönetimine ilişkin destek/danışmanlık hizmeti verebilecek.
Banka ve bağlı ortaklıkları ayrıca, bankacılık ürün ve hizmetlerinin kullanımını özendirmek amacı ile reklam ve tanıtım programlarının yapılması, müşterilerden gelen öneri ve şikayetlerin değerlendirilerek çözüm önerileri geliştirilmesine ilişkin müşteri ilişkileri ve iletişim alanlarında destek ve danışmanlık hizmeti sunabilecek. Mühendislik ve mimarlık konularında araştırma/geliştirme, Türkiye'de gayrimenkuller ile ilgili ekspertiz, ipotek, sigorta ve satın alma işlemlerine yönelik destek/danışmanlık hizmeti verebilecek.
Halk Bankası'nın, kurulan fonlarla ilgili idari ve operasyonel destek/danışmanlık hizmeti sunabilmesini de içeren kurul kararı, bankanın, muhasebe işlemlerinin yapılması, finansal tabloların hazırlanması ve raporlanması konularında destek ve danışmanlık hizmeti verebilmesine de imkan tanıyor.
Karar ayrıca, Halk Bankası'nın, hukuk ve vergi müşavirliği konularında destek ve danışmanlık hizmeti verebilmesini, bilgi sistemleri kapsamında alt yapı, yazılım, donanım gibi konularda belirtilen kapsam ile sınırlı olmak üzere danışmanlık ve destek hizmeti verebilmesini, bankanın ortaklıklarının müşterilerinin risk durumlarının izlenmesi, değerlendirilmesi, kontrolü ve müşteri hizmetlerinin yerine getirilmesi nedeniyle bilgi ve belge alışverişinde ve hizmet temininde bulunabilmesini öngörüyor.
EN SON HABERLER
- 1 ASELFLIR-500 ile nokta atışı! Bayraktar TB2'den işaretledi MAM-L, KMC, CİRİT vurdu
- 2 Tarımsal atıklar katma değerli ürünlere dönüşüyor
- 3 Çoban bulunamıyor! Maaşı ise dudak uçuklatıyor...
- 4 T10X zirveyi bırakmadı! Satılan her 2 elektrikli otomobilden 1'i Togg oldu
- 5 Doğal gaz depoları yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor
- 6 GİB: Kurumlar vergisi beyannamesi için yarın son gün
- 7 Hazine yarın iki ihale düzenleyecek
- 8 Memura disiplin affı
- 9 SON DAKİKA: Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Enflasyonun ateşi yaz aylarında düşecek
- 10 Memur olmak isteyenler dikkat! 20 kamu kurumu 37.262 personel alımı yapacak