Pazartesi 10.09.2012 00:00

Bankacılık sektörünün karı arttı

Türk bankacılık sektörünün dönem net karı Temmuz ayı itibariyle geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,1 artarak, 13 milyar 402 milyon lira oldu.

Sektörün aktif büyüklüğü de Temmuz itibarıyla 1 trilyon 284 milyar 157 milyon liraya ulaştı.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) kesinleşmemiş geçici verilere göre, 2012 yılı Temmuz ayı, ''Türk Bankacılık Sektörünün Konsolide Olmayan Ana Göstergeleri''ni açıkladı.
Buna göre, bankacılık sektörünün dönem net karı Temmuz ayı itibarıyla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,1 (1 milyar 443 milyon lira) artarak, 13 milyar 402 milyon lira oldu.
Sektörün aktif büyüklüğü de aynı dönem itibarıyla 1 trilyon 284 milyar 157 milyon liraya ulaştı.
Türk bankacılık sektörünün aktif toplamı da geçen yılın sonuna göre 66 milyar 462 milyon lira (yüzde 5,5) artış gösterdi.
Temmuz 2012 itibarıyla en büyük plasman kalemlerinden olan krediler 742 milyar 796 milyon lira ve menkul değerler 277 milyar 628 milyon lira bakiye arz etti.
2011 yılı sonuna göre krediler yüzde 8,8 artarken, takipteki alacaklar (brüt) yüzde 9,4 arttı, menkul değerler ise yüzde 2,6 oranında azaldı.
Sermaye yeterliliği standart oranı bu dönem itibarıyla yüzde 16,3 düzeyinde gerçekleşti. Oran, Temmuz 2012'den itibaren Basel-II kriterleri esas alınarak hesaplanmaya başlandı.
Söz konusu oran, Basel-I'e göre hesaplandığı son dönem olan Haziran 2012'de yüzde 16,5 seviyesinde oluşmuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.