Salı 18.09.2012

Otoyollarda HGS dönemi

Türkiye genelinde köprü ve otoyollarda kullanılan Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) ile Kartlı Geçiş Sistemi'ne (KGS) alternatif olarak hayata geçirilen Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) dün İstanbul'da uygulanmaya başlandı. HGS kullanmak isteyen vatandaşların, PTT şubeleri ve otoyollardaki PTT gişelerinden 5 TL'ye etik ya da 15 TL'ye kart almaları gerekiyor. Şu anda sadece etiket kullanımının mümkün olduğu sistemde bir süre sonra kartlar aktif hale gelecek.

KGS'DEN %20 UCUZ

Sürücülere trafikte zaman açısından avantaj sağlayacak HGS sisteminin KGS'ye göre yüzde 20 oranında daha ucuz olduğu açıklandı. Mevcut KGS kartları 2013 başına kadar geçerli olacak. HGS almak için başvuru formuyla birlikte araç ruhsatı ve kimlik belgesi yeterli oluyor. Etiketler pilsiz, çalışma enerjisini radyo frekanslı okuyucudan geçerken alan, üzerine geçiş bilgisi yazılabilen, silinebilen, silikon korumalı, çıkarılmak istendiğinde kendi kendini yok eden, yüksek güvenlik seviyesinde olacak ve çoğaltılamayacak. HGS gişelerinden ilk etiket/kart alımlarında hesaba en az yatırılması gereken ücretler 1. sınıf araçlar için 30, 2. sınıf araçlar için 37, 3. sınıf araçlar için 53, 4. sınıf araçlar için 67.50, 5. sınıf araçlar için de 81.50 lira olarak belirlendi. Yabancı plakalı araçlara da HGS satışı yapılacak. 2013 başına kadar geçerli olan KGS kartlarındaki bakiyeler HGS'ye aktarılabilecek. Geçişlerden sonraki bakiye tutarı, kullanıcının cep telefonuna mesaj olarak gelecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.