Salı 18.09.2012 00:00

Tüketici memnuniyeti arttı

Türkiye Kalite Derneği'nin (KALDER) ölçümünü yaptığı Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME), yılın 2. çeyreğinde ilk çeyreğe göre 0,2 puan artarak 76,7 puana yükseldi.

TMME çalışması kapsamında, 2012 yılının 2'ci çeyreğinde akaryakıt istasyonları, ambalajlı su, hava yolları, küçük ev aletleri ve meyve suları sektörleri ölçüldü.
Küçük ev aletleri sektörünün müşteri memnuniyeti endeksi bir önceki yıla kıyasla iki puan artarak 80 puana yükselirken, sektörün ölçülmeye başlandığı 2010 yılından bu yana sıralamada üst düzeyde yer alan Bosch, bu yıl endeksini 4 puan artırarak sektördeki liderliğini pekiştirdi. Arçelik ise sıralamada Bosch'u takip eden marka oldu.
Meyve Suları sektörünün müşteri memnuniyeti bir önceki yıla kıyasla 1 puan artarak 80 puana yükseldi. Son üç yıldır üst üste birinci olan Pınar Meyve Suları bu yıl liderliği Cappy markası ile paylaştı.

Ambalajlı su sektöründe müşteri memnuniyeti

Ambalajlı Su sektörünün müşteri memnuniyeti endeksi bir önceki yıla kıyasla bir puan düşerek 79 puana gerilerken Pınar Su 100 üzerinden 84 puan ile 2011 seviyesini koruyarak ambalajlı su sektöründe birinci sırada yer aldı.
Sektörle ilgili son dönemde yaşanılan olumsuz gelişmelere karşın ölçülen birçok markanın müşteri memnuniyetinde 80 puan ve üzerinde puan alarak müşterilerini iyi düzeyde memnun ettikleri bildirildi.
2012 yılı 2'nci çeyrekte ölçülen sektörler arasında müşteri memnuniyetini artıran sektörlerden olan akaryakıt istasyonları sektörünün memnuniyeti endeksi 2011 yılına kıyasla bir puan arttı. Ölçüme başlanılan ilk yıldan itibaren sektörünün müşterisini en çok memnun eden markası olan Opet 2012 yılında da 2011 yılı seviyesini koruyarak birinci oldu.

Türkiye'de hava yolcuları ABD'ye oranla daha memnun

Hava yolları sektörünün müşteri memnuniyeti endeksinde son iki yıldır görülen artış eğilimi 2012 yılı itibariyle yerini durağan konuma bıraktı. Türkiye'de 73 puan olarak ölçülen endeks 2011 seviyesinde seyrederken, ABD'de ölçümü yapılan hava yolları sektörünün müşteri memnuniyeti endeksi ise iki puanlık artışla 67 puana yükseldi. İki endeks arasındaki altı puanlık fark Türkiye'de hava yolları firmalarının müşterilerini ABD'ye oranla daha memnun ettiklerini gösteriyor.
Müşteri memnuniyeti endeksinde bir önceki yıla nazaran iki puanlık düşüş yaşayan Türk Hava Yolları yaşanan bu düşüşe karşın sektördeki birinciliğini korumaya devam etti.
Türkiye Kalite Derneği (KALDER) ve uluslararası araştırma kuruluşu KA Araştırma Limited ortak girişimi tarafından yürütülen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2012 yılı 2. çeyrek sonuçlarına göre 2012 yılı birinci çeyreğinde 76,5 olarak ölçülen ulusal müşteri memnuniyeti endeksi, 2012 yılının 2. çeyreğinde 0,2 puan artarak 76,7 puana yükseldi. Aynı dönemde Amerikan Müşteri Memnuniyeti Endeksi ise bir önceki çeyrekteki pozisyonunu koruyarak 75,9 puanda seyretti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.