Cuma 21.09.2012

Türkiye 'Vadaa' ihracatına başladı

Yapı Kredi'nin 'Vadaa'sı Azerbaycan'la yurtdışına açılıyor.4 yıl önce ülkeye adım atan bankanın hedefi, 150 bin adet kartla 228 milyon $'lık hacme ulaşmak

Dünyanın en yenilikçi kart çözümlerine sahip Türkiye bankacılık sektörü, ilk kart ihracını da gerçekleştirdi. Bu alanda bir adımı atan Yapı Kredi Bankası Worldcard'ı Azerbaycan piyasasına sürdü. Yüzde 100 Türk sermayeli tek bankası olarak 1998'den beri ülkede faaliyet gösteren Yapı Kredi, banka kartını da 'Pul Kart' markası ile lanse edecek. Worldcard'ı 23 yıllık deneyimleri ile Azerbaycan'a getirdiklerine dikkat çeken Yapı Kredi CEO'su Faik Açıkalın, "Bu adımımızla Azerbaycan'a sadece kredi kartı sunmuyor, bir endüstri kuruyoruz" diye konuştu. Açıkalın, Azerbaycan'la ilgili önemli büyüme planları olduğunu anlattı. Yapı Kredi Azerbaycan'ın ağustos sonu itibarıyla aktif büyüklüğünün 288.3 milyon dolara ulaştığını ifade eden Açıkalın, "Worldcard'ı pazarını çok iyi bildiğimiz Azerbaycan'a getirmemiz bizim için itici bir güç oldu" dedi.

KAYIT DIŞINA KATKI
Faik Açıkalın, Worlcard'ın Azerbaycan'a gelişinin hükümetin kayıt dışı ile mücadele çabalarıyla da uyumlu bir adım olduğunu belirtti. "Bu girişimimiz ticari bir operasyon olmanın ötesinde farklı anlamlar da taşıyor" diyen Açıkalın şunları söyledi: "Worldcard, Azerbaycan'da ödeme sistemlerinin geliştirilmesinde büyük rol alacak. Bu pazardaki altyapının şekillendirilmesi için gerekli adımları atacağız. Katma değer yaratacak tüm eğitimleri vereceğiz. Sektöre liderlik ederek, perakende sektörüne hareketlilik getirmeyi planlıyoruz. Türkiye'nin ilk kredi kartı olan World, Azerbaycan'a dinamizm katacak" diye konuştu.
KREDİ KARTINDA 150 BİN, PUL KART'TA 122 BİN ADET HEDEFLENİYOR
Temmuz 2012 itibarıyla Azerbaycan'da kredi kartı adedi 279 bin, plastik kartlar toplam işlem hacmi 811 milyon manat yani 1 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Açıkalın, 18 yaş üzeri nüfus içerisinde kredi kartı sahiplik oranının ise sadece yüzde 5 seviyelerinde olduğuna dikkat çekti. Worldcard'ın Azerbaycan'da 2013 sonunda 150 bin kart adedine ulaşmayı hedeflediğini ve aynı dönemde de işlem hacmini 228 milyon dolar seviyesine taşımak istediğini kaydeden Açıkalın, Pul Kart adıyla sunacakları banka kartlarında ise aynı dönemde hedeflerinin 122 bin adet olduğunu bildirdi.
TÜRK DİZİLERİ SAYESİNDE WORLD ÜLKEDE TANINIYOR
Yapı Kredi Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, Azerbaycan'da Türk televizyonlarının takip edildiğini belirterek "Bir araştırma yaptık ve Türk dizilerinin arasında verdiğimiz reklamlar sayesinde World'ün burada bilinirlilik oranının yüzde 16 olduğunu gördük. Yüzde 50'lere varan pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz" dedi. Nazan Somer, Worldcard için başvuru almaya 1 hafta önce başladıklarını şu anda da günde 400'e yakın başvuru geldiğini kaydetti. Somer, Türk kartlı ödeme sistemlerinin bugün kendisinden önce bu pazara girmiş ülkeleri bile geride bıraktığına dikkat çekti. Somer, hedefleri ile ilgili şu bilgileri verdi: "Pazarın şekillenmesi, taksit, puan, nakit avans gibi faydalarının anlaşılması ve üye işyerlerinin çoğalmasıyla birlikte cirolarda paralel artışlar elde edeceğimize inanıyoruz. 2013 yıl sonunda pazarı da büyüterek Worldcard adedini 150 binin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Bu sürede işlem hacmi hedefimiz ise 228 milyon dolar seviyesinde. Bu rakamın lansmanımızın ikinci yılında 534 milyon dolara ulaşmasını bekliyoruz. Worldcard'ın sunacağı pek çok imkânın, özellikle de perakende sektörüyle kuracağı yakın işbirliğinin çok kısa sürede sektörü de şekillendireceğini düşünüyoruz."
EUROVİSİON BİRİNCİSİ NİGAR TANITACAK
Yapı Kredi CEO'su Faik Açıkalın, Azerbaycan'da Worldcard'ı 2011 Eurovision birincisi olan Nigar Cemal'in tanıtacağını ve sanatçının ülkesinin çok sevilen bir ismi olduğunu belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.