Giriş Tarihi: 23.9.2012

Pasaportumuzun değeri arttı

Türkiye'nin en hızlı büyüyen perakende markası LC Waikiki'nin hedefi 2023'te Avrupa'nın en iyi üç markasından biri olmak. Yurtdışında bir Türk markası olarak büyük itibar gördüklerini söyleyen şirketin patronu Vahap Küçük, "Türkiye ekonomisi güçlenince pasaportumuzun değeri arttı" dedi

LC Waikiki'nin temeli 1988'de küçük bir atölyede atıldı. 6 yıl sonra çocuk grubunda en çok satan ve en bilinen marka oldu. 2001 krizinden itibar kaybetmeden kurtulan ender markalardan olan LC Waikiki, 10 yıldır hep yüzde 40'lık büyümelerle gidiyor. Türkiye'de belli bir ölçek ve sermaye birikimine ulaşan şirket, 2010'da yurtdışına açılarak uluslararası markalarla kendi evlerinde rekabet etmeye başladı. 10 ülkede şirket kuran LC Waikiki, buralarda mağaza açarak büyümeye devam ediyor. Şirketin hedefi 2013'te faaliyet gösterdiği ülke sayısını 15'e çıkarmak. Gittikleri ülkelerde Türk firması olarak çok büyük itibar gördüklerini söyleyen LC Waikiki'nin patronu Vahap Küçük, "Afrika, Doğu Bloku ülkeleri ve Avrupa'da büyük itibarımız var. Türkiye'nin marka değeri her geçen gün artıyor. Buna paralel olarak pasaportumuzun değeri de arttı. Markalarımızın yurtdışına gitmesi, hem ekonomiye hem de ülke tanıtımına katkı sağlıyor. Türk dizileri de buna yardımcı oluyor. Birçok turist artık Shopping Fest'e geliyor" dedi. 2011'de 2 milyar 900 milyon lira ciroya ulaşan ve hafta sonları yaklaşık 2.5 milyon kişinin ziyaret ettiği mağazalarıyla bir dev haline gelen LC Waikiki'nin patronu Vahap Küçük ile konuştuk.

KAZAKİSTAN'DA LİDERİZ

Yurtdışında kaç mağazanız var?
Üç yıl önce Romanya mağazamızla yurtdışı serüvenimiz başladı. Halen 11 ülkede 37 mağazamız var. 13 tane daha geliyor. Fas, Azerbaycan ve Ukrayna'da şirketler kurduk. 20 ülkede inceleme aşamasındayız. Önümüzdeki yıl 3-5 ülke daha ilave ederek 40 mağaza daha açmayı planlıyoruz. 2013'te 18 ülkede 90 mağazamız olur.
En çok hangi ülkede varsınız?
Kazakistan'da... Almanya'da ilk mağazamızı açtık. Büyümede ağırlığı Afrika ülkeleri, Kuzey Rusya, Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu-Asya'ya vermeyi planlıyoruz.
Sizi en çok heyecanlandıran ülke hangisi?
Mısır... Ülkede yaşanan büyük olaylardan sonra açtığımız mağazada satışlar çok çok iyi gidiyor. Kuzey Irak mağazasına ürün yetiştiremiyoruz. Ama en güçlü olduğumuz ülke Kazakistan. Ülkedeki dünya markaları içinde satış lideri biziz. Burada halen 7 mağazamız var. 5 yıl sonra 50 mağaza hedefliyoruz.
Neden Avrupa ve Amerika değil?
Perakende sektöründe gelişmekte olan ülkeler var, bir de gelişmesini tamamlamış ülkeler var. Gelişmiş ülkelerde yaşlı nüfus söz konusu. Pazarı doymuş bu ülkelerin ekonomisinde de durağanlık ve gerileme yaşanıyor. Bunun yanı sıra baktığımızda gelişmekte olan bir pazar yeni şekilleniyor, organize perakende de genç bir nüfus var. Burada oyun kurucu olmak varken, gidip orada tribünde beklemek işimize gelmiyor.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.