Salı 25.09.2012
Son Güncelleme: Salı 25.09.2012

Şirketler fırsatlara odaklandı

Küresel krizi fırsat bilen Türk firmaları ihracattaki başarılarını satın almalarla güçlendirdi. Şirketler, Avrupa ülkelerinden bir yılda 3 binden fazla firma satın aldı. İşbirlikleri ve satın almalarda; kimya, gıda, sağlık, enerji, tekstil perakende, otomotiv ve inşaat sektörleri öne çıktı

Dünya ekonomisi kriz yaşıyor. Artçı sarsıntılarının halen devam ettiği bu deprem dünyayı öyle bir sarstı ki ticaretin ve paranın kuralları yeniden yazılmak zorunda kaldı. Türkiye'nin ihracatçı şirketleri de bu süreçte yeni ufuklara yelken açtı ve yeni pazarları keşfetmeyi başardı. Belki de bu sayede ayakta kaldı. Peki neresi mi bu pazarlar. Hemen söyleyelim Başta Afrika olmak üzere, Ortadoğu ve Asya ülkeleri. Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki bugüne kadar oldukça önemli olan Avrupa pazarı düşüşte. Rakamlar da bunu açıkça doğruluyor. 2007'de yüzde 56 olan Avrupa pazar payı 2009'da yüzde 46 2011'de ise yüzde 36'ya gerilemiş durumda. Afrika ve Asya pazarı ise yüzde 70'lara varan artışlar yaşıyor. Kısacası her ne kadar Avrupa pazarı Türkiye açısından hala önem taşısa da ihracatta yaşanan 'eksen kayması' da bir o kadar önem taşıyor.
YENİ TREND AFRİKA VE ASYA
Türkiye'nin son beş yılda Afrika ve Asya ülkelerine yaptığı gerek hükümet nezdinde gerekse de iş dünyası nezrindeki çalışmalar oldukça etkili oldu. Özellikle de vizelerin kaldırılması ve ülkelerle yapılan serbest ticaret anlaşmaları yeni pazarların kapısını sonuna kadar açtı..
ORTAKLIKL AR ARTIY OR

Türkiye'de makroekonomik verilerinin yanı sıra son olarak işsizlik rakamlarında yakalanan başarıda, Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler'in (KOBİ) gözü kara yatırımları önemli rol oynuyor. Avrupa genelinde yeni açılan şirket sayısında yüzde 37'lere varan oranda gerileme yaşanırken, Türkiye'de 8 ayda 6 bini imalat sanayinde olmak üzere 38 bin 202 yeni şirket açıldı.

SANAYİ İHRACATI ARTIYOR
İhracattaki değişime paralel üretenin kazandığı bir döneme girdik. Geçen yıl sanayi ürünleri ihracatının yüzde 61,8'ini ana faaliyeti sanayi olan girişimler, yüzde 33,7'sini ise ana faaliyeti ticaret olan girişimler gerçekleştirdi. Ana faaliyeti sanayi olan girişimlerin yaptığı ihracatın ise yüzde 94,9'u sanayi ürünleri, yüzde 2,4'ü tarım ürünleri oldu. Sanayi ürünleri ithalatının girişim ana faaliyetine göre yüzde 52,3'ü sanayi, yüzde 38,2'si ticaret ve yüzde 9,6'sı diğer sektörler tarafından yapıldı. Ana faaliyeti sanayi olan girişimlerin yaptığı ithalatının yüzde 75'ini sanayi ürünleri, yüzde 13,6'sını madencilik ürünleri ve yüzde 4,2'sini ise tarım ürünleri oluşturdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.