Salı 25.09.2012
Son Güncelleme: Salı 25.09.2012

Şirketlere ihracat faktoringi can simidi oluyor

Türkiye'de 40 bine yakın ihracatçı KOBİ dünyanın her noktasına ürün satıyor. Hal böyle olunca finansal riskler de artıyor. Son dönemde faktöring sistemi birçok ihracatçıya can simdi oldu. Hatta Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) de bu konuda özel çalışmalar yürütüyor. TİM Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyükekşi dünyanın farklı bölgelerine nüfuz eden Türk ihracatçısının rekabet gücünü artıracak finansman enstrümanlarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç olduğunu dile getirerek, "İhracat alacaklarının tahsilinde büyük önemi olan faktoringi ihracatçılara, özellikle de ülke ihracatının büyük kısmını gerçekleştiren KOBİ'lere anlatmak istiyoruz. Dolayısıyla ihracatın güvenli finansmanı, üzerinde en fazla durduğumuz konuların başında geliyor" diyor. Büyükekşi'nin bu konudaki görüşleri şu şekilde: " Dünyada 1980'de 50 milyar Euro ile ticaretteki payı binde beş iken, 2011 yılında 2 trilyon Euro hacim ile yüzde dört paya ulaşan uluslararası faktoring hacmi, ihracatçılara yönelik önemli bir çözüm ortağı. Türkiye'de 2011 yılında ihracat faktoringinin yüzde 57 büyüdü. Bu her geçen gün daha çok ihracatçının faktoring ile tanıştığını gösteriyor. Ancak genel rakamlar değerlendirildiğinde faktoringin daha çok büyüme potansiyeli olduğuna ve hali hazırda yüzde 5 seviyesinde olan pazar payını yükseltmesinde ihracatların küresel rekabet ve risk yönetimleri konusunda fayda sağladığını görüyoruz. Bu alanda ihracatın finansmanı konusunda atılacak her türlü adımı destekliyoruz. Bunun için birçok çalışmaya imza atmaya devam ediyor, ticaretin çarklarının döndürülmesinde önemli yeri olan faktoring ile büyük işlere imza atacağımıza yürekten inanıyoruz." ."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.