Perşembe 27.09.2012
Son Güncelleme: Perşembe 27.09.2012

Vergide sıra zenginde

Türkiye'de gündemin ana maddesi haline gelen vergi artışları, gelişmiş ülkelerde farklı bir boyuta taşındı. G-20 ülkeleri, durgunluk korkusuyla dolaylı vergilerle halkı ezmek yerine zenginlere yüklenmeye başladı

Türkiye'de bütçe açığının yol açtığı son vergi artışı gündeme otururken krizin en çok vurduğu gelişmiş ülkeler yeni vergi düzenlemeliriyle dikkat çekiyor. Orta ve alt gelir grubundan alınan vergiler sınıra dayanınca hükümetlerin gözü zenginlerin üzerine çevrildi. Talep daralması ve durgunluk tehdidi nedeniyle dolaylı vergilerde de artışa gidemeyen hükümetler bütçe açıklarını kapatmak için serveti yüksek olanların mal varlıklarına göz dikti. Denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sunan KPMG Vergi Bölüm Başkanı Abdülkadir Kahraman, yurtdışında bu trendin yayılmaya başladığını belirterek, "G-20 ülkelerinin kamu borçları bir dizi önlem almalarını gerektirdi. Dolaylı vergileri artıramadıklarından yüksek gelir grubunun vergilerinde düzenleme yapılıyor. Aynı zamanda dolaylı vergi adaletsizdir. Serveti yüksek olan kesim ile fakirden aynı vergiyi almak anlamına gelir" dedi.
GİTTİKÇE YAYILIYOR

Fransa'da Cumhurbaşkanı Francois Hollande vergi oranlarını yüzde 75'e çekme hazırlığı yapıyor. Fransa böylece dünyanın en yüksek vergisini uygulayan ülke konumuna gelecek. Ülkede alt limit olarak belirlenen miktar ise 500 bin euro. Benzer bir kararın İtalya'da da alınması bekleniyor. İtalya'da geliri 300 bin euro ve üzerinde olanlara yönelik yeni bir vergi düzenlemesine gidilecek. Hindistan'da ise 3 milyon rupinin üzerinde geliri olanlardan ilave yüzde 1'lik bir vergi alınması gündemde.
Almanlar 9 milyon euroluk CD ile 3 milyar topladı
Almanya'nın Kuzey Ren-Westfalya Eyaleti Maliye Bakanı Norbert Walter- Borjans, İsviçre'den 9 milyon euroya satın alınan vergi CD'leri sayesinde ülke genelinde 3 milyar euro gelir elde edildiğini söyledi. Walter-Borjans, bu rakamın yarım milyar eurosunun CD'lerden elde edilen bilgilerden, kalan 2.5 milyar eurosunun ise gönüllü olarak mali şubelere gelip, kendilerini ihbar eden vergi mükelleflerinden elde edildiğini belirtti. Önümüzdeki pazartesi, Federal Parlamento Mali Komisyonu sorgulamasında Almanya ile İsviçre arasında yapılan vergi anlaşması masaya yatırılacak.
14 ülke araştırma yapmaya başladı
OECD'nin yüksek servet sahibi bireylerin de vergi sistemine dahil edilmesini sağlamak amacıyla başlattığı çalışmaya, üye ülkelerden 14'ü katıldı. Avustralya, Kanada, Fransa, Almanya, İrlanda, İtalya, Japonya, Meksika, Hollanda, Yeni Zelanda, Norveç, Güney Afrika, İngiltere ve ABD serveti yüksek olan vatandaşlardan da vergi almak için ortak çalışma yürütüyor.
*ABD: Başkan Barack Obama, seçim öncesi yeni bir plan sundu. Amaç "Zenginlerin orta ve fakir kesimden daha az vergi vermesini engellemek."
*Fransa: Cumhurbaşkanı Francois Hollande vergi oranlarını yüzde 75'e çıkarmak üzere. Dünyanın en yüksek vergi oranı olacak bu düzenlemeyle 500 bin euro ve üstü geliri olanlar hedefleniyor.
* İtalya: Fransa'nın yaptığına benzer bir hamleye hazırlanan İtalya'da ise belirlenen üst limit 300 bin euro.

Vergi cennetlerinin de üzerine gidiliyor

Abd Ülkadir Kahraman ülkelerin sadece geliri yüksek olanlara ek vergi uygulamaları değil vergi cennetleri üzerine de gittiğini belirterek, "Vergi oranlarını artırmak yeterli değil çünkü bu para bir şekilde vergi cennetlerine kaçabilir. Vergi cennetlerinin ortadan kaldırılması gerekiyor. Bu nedenle birçok ülke vergi cennetlerine özel girişimler yapıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.