Cuma 28.09.2012 00:00

Tarımsal ihracatta gaza basıldı

Türkiye'nin 2002 yılında 4 milyar dolar olan tarımsal ihracatı, yüzde 282 artarak 2011 yılında 15,3 milyar dolara ulaştı.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamaya göre, Türkiye'nin 2002 yılında 4 milyar dolar olan tarımsal ihracatı yüzde 282 artarak 2011 yılında 15,3 milyar dolara ulaştı. Bu süreçte dünya tarımsal ihracatı ise yüzde 181'lik artış gösterdi.
Tarımsal ihracatın büyük çoğunluğunu oluşturan gıda maddeleri ihracat artışı ise yüzde 295'e ulaştı. Böylece Türkiye, dünya ortalamasının üzerinde bir ihracat artışı gerçekleştirdi.
2012 Ocak-Ağustos döneminde, 2011 yılının aynı dönemine göre ihracat yüzde 6,7 artarak 10 milyar dolar olarak gerçekleşti. 2012 yılının ilk 8 ayında gıda maddeleri ihracatı önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7,9 artarak 9,4 milyar dolar olarak gerçekleşti.
İthalat ise aynı dönemde yüzde 7,8 düştü. Böylece Türkiye bu yılın ilk 8 ayında, 2,5 milyar dolar gıda maddeleri dış ticaret fazlası verdi.
2012 yılı Ocak-Ağustos döneminde, bir önceki yılın aynı dönemine göre ihracatında artış görülen ürün gruplarından süt ve süt mamulleri yüzde 12,7'lik artışla 336 milyon dolara, şeker ve şeker mamulleri yüzde 10,2'lik artışla 327,8 milyon dolara, meyve sebze konserveleri yüzde 11,7'lik artışla 1 milyar 80 milyon dolara, makarna ve diğer unlu mamuller yüzde 21'lik artışla 765,1 milyon dolara, hububat yüzde 64,3'lük artışla 118,6 milyon dolara yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.