Giriş Tarihi: 29.9.2012

En çok Cimbom konuşuyor

4 büyüklerin taraftarlarına özel hat çıkaran Avea'nın CEO'su Akdemir, "Dakika olarak en çok Galatasaray taraftarı konuşuyor. En fazla taraftar hattı ise Fenerbahçe'de" dedi. Akdemir, Barcelona'yla başladıkları yurtdışı sponsorluklarına basketbolla devam edeceklerini söyledi

Türkiye'de 3 büyüklerle başladığı sponsorluklarını Barcelona'yla uluslararası arenaya taşıyan Avea hedefine basketbolu da aldı. Önümüzdeki günlerde yeni bir anlaşmayı açıklamaya hazırlanan Genel Müdür Erkan Akdemir'le bir araya geldik. Barça anlaşmasından şikeye, 4 büyüklerle olan sponsorluklardan yeni sözleşmelere kadar birçok konuya değindik.
Avea sponsorluklarını Barcelona ile uluslararası arenaya taşıdı. Bu ortaklık size ve kulübe ne sağlıyor?
Barcelona'yla yaptığımız anlaşma hem sponsorluk hem de pazarlama üzerine bir işbirliği. Kulübün bütün Türkiye'deki telekomünikasyon haklarını kullandık. Barcelona markalı ürünleri satma konusunda anlaştık. Ayrıca onların altyapısını kullanıp Türk gençlerine yeni bir vizyon getiriyoruz. Barcelona futbol okulu açıp belli bir ücret karşılığında gençleri eğitiyor. Kulübe yıldız kazandırıyor. Bu projeyle seçtiğimiz 20 çocuğu Barça'nın altyapısında eğitime aldık. Bu yıl için 5 bin çocuk arasından seçtiğimiz 240 gencimiz altyapıdan faydalanıyor.
Bu gençler nasıl seçiliyor? Daha çok Anadolu'dan ve maddi durumları çok iyi olmayanlar sanırım...
Türkiye'nin dört bir yanında seçmeler yaptık. Elemelere ilk yıl 2, ikinci yıl 5 bine yakın çocuk katıldı. Türkiye Okul Sporları Federasyonu da katkıda bulunuyor. İlk seçme kampımızı Van'da, ikincisini İstanbul'da yaptık.
ÜÇ ÇİFT BARCELONA'YA
Türk futbolunun en önemli sorunu altyapı. Barça projesini acaba Türkiye'de de uygulayabilir misiniz?
Aslında yaptığımız bu projenin ilk adımları. Şu an Barcelona'yla ilerliyoruz. Burada yetişenler ya bizim kulüplerin altyapısına gidecek ya da orada oynayacak. Barcelona'da inanılmaz bir futbol yaklaşımı ve ahlakı var. Futbol kültürleri diğer kulüplerden farklı. Starlardan ziyade takım ruhunu öne çıkarıyorlar. Sadece başarıyı değil başarısızlığı da paylaşıyorlar. Bu kültürü Türkiye'de yaygınlaştırabilirsek Türk futbolu uzun vadede daha sağlıklı gelişir.
Türkiye'deki Avealılar'ın bu ortaklıktan bir kazançları oluyor mu? Hediye bilet, forma vs. Barcelona paketine başvuran var mı?
Evet var. Hem ses paketleri hem internet modellerini kullanabiliyorlar. Mesela Messi gol attığı zaman ilave internet kullanım hakkı ve dakika kazanıyorlar.
Yani milli takım heyecanı gibi Barcelona'nın başarısına da odaklanacaklar...
Kesinlikle... Bizdeki bir çalışmaya göre Türkiye'de 2 milyon Barcelona taraftarı var.
Avea'nın Barcelona paketiyle taraftar kazançlı yani...
İlk kez burada söyleyeyim. Her ay üç çiftimizi Barcelona'da Nou Camp'a götüreceğiz. Maç izleyecekler, kampı görecekler.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.