Çarşamba 10.10.2012

Zeytin üretiminde çağ atladık

TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, "Yok yılı olan 2011'de zeytin üretimimiz ilk kez var yılını geçti. Zeytin üretiminde adeta çağ atladık" dedi

Dünya zeytin üreticisi ülkeler arasında ağaç varlığı yönünden beşinci, üretim bakımından ise dördüncü sırada yer alan Türkiye'de zeytin üretiminde "yok yılı" olan 2011'de, periyodisite efsanesi yıkıldı. Yok yılı üretiminin, var yılı rakamlarının da üzerine çıkarılmasının Türk tarımının, Türk çiftçisinin büyük başarısı olduğunu vurgulayan Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, "Zeytin üretimimiz yok yılı olan 2011'de ilk kez, var yılı üretimini geçti. Son dönemde, zeytin üretiminde yok yıllarında, 1997'de var yılı üretimine göre yüzde 72'ye kadar varan üretim düşüşü, 2009 yılında yüzde 12'ye kadar geriledi. 2011 ise var yılı olan 2010'u da geçerek yüzde 24'lük üretim artışı sağlandı" dedi.

BAKIM ARTTI, YOK YILI AZALDI

Yıllara göre zeytin üretimiyle ilgili bilgi veren Bayraktar şöyle konuştu: "2005-2011 dönemi yok yıllarında, 1998-2004 dönemine göre üretimde yüzde 74'lük bir artış sağlanırken, aynı dönemde yok yıllarında meyve veren ağaç sayısında yüzde 15'lik artış görüldü. Bu oranlar bize, yok yıllarında da var yıllarına göre bir verim artışını gösteriyor. Yok yıllarındaki bu verim artışı periyodisitenin azaldığının varlığına işarettir" Bayraktar, periyodisiteye karşı, ıslah edilmiş çeşitler geliştirilmesi başta olmak üzere, yok yılının azaltılmasının zeytin ağaçları ve zeytinliklerin bakımıyla ilgili olduğunun altını çizdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.