Pazar 14.10.2012

Milyar dolarlık şölen

Sıcak havalar nedeniyle eylülü durgun geçiren perakendeciyi bayram telaşı sardı. Gıdadan hazır giyime, elektronikten ev ürünlerine kadar birçok sektörde 3 milyar $'lık ek ciro bekleniyor

Kış sezonunu açmasına rağmen sıcak havalar nedeniyle eylülde istedikleri oranda satış yapamayan perakendecilerin yüzünü Kurban Bayramı güldürecek. İndirim sezonu olmamasına rağmen alışveriş merkezlerinde hareketlilik yaşanıyor. Bayram alışverişi sadece hazır giyimcileri değil gıdacıyı da elektronikçiyi de ev perakendecisini de etkileyecek. Sadece kurban satışlarının 2 milyar liralık ekonomi yaratması bekleniyor. 6 günlük bayram tatiline sevinen perakendeciler, toplam 3 milyar dolarlık ek ciro bekliyor. Özellikle bayramdan bir hafta önce satışların daha da artacağını belirten sektör temsilcileri, "Bir önceki aya göre artış yüzde 30 düzeyinde olur" yorumunda bulunuyor.
CANLANMA BAŞLADI

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, eylül ayına havaların sıcak gitmesiyle durgun başladıklarını, ancak son günlerde bayram etkisiyle satışların artmaya başladıklarını belirtti. Yılmaz, "Tatilin 6 güne çıkması hepimiz için olumlu bir gelişme oldu" dedi. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane de özellikle bu hafta büyük bir hareketlilik beklediklerini söyledi. Kurban satışlarıyla birlikte gıda perakendesinde canlanmanın başladığını belirten Nane, "Gıda perakendecileri bayrama çok hazırlıklılar. Ayrıca Türkiye'deki tüm AVM'ler bayramın ilk günü öğleden sonra açılacak. AVM'ler çalışma saatlerini kendileri belirleyecek" dedi.
ANADOLU AVM'LERİ DOLAR
AVM'ler için en bereketli dönem şimdi başlayacak. Yaz tatili bitti, okullar başladı. Şehirler için en yüksek popülasyonun şimdi olduğunu söyleyen İstinye Park Genel Müdürü Tolga Engin, bir önceki yılın ekim ayına göre bu yıl yüzde 10-15 oranında TL bazında bir artış beklediklerini söyledi. Kiracıların da kendi yapacakları bayram kampanyalarıyla cirolarını artıracağını söyleyen Engin, "Havaların da soğumaya başlamasıyla alışveriş hız kazanacak. Şimdiden bayram hareketliliğini gözlemliyoruz" dedi. Anadolu'da halkın AVM'lere bayram alışverişi için gitmelerinden öte, bu merkezler aynı zamanda birer sosyalleşmemekânları. Sektör temsilcilerine göre Anadolu'daki AVM'lerin bayram süresince büyük şehirlere oranla daha fazla ciro yapması bekleniyor.
MARKET CİROSU KURBANDAN
Hipermarketler, bayram öncesinde en büyük cirolarını kurban satışından yapıyor. Bu yıl kurban fiyatlarının özellikle küçükbaş hayvanlarda geçen yıla oranla yüzde 10-15 daha ucuz olması nedeniyle satışların oldukça iyi gittiği belirtiliyor. Makromarket Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, "Kurban satışı ekstra bir hacim yaratıyor. Dolayısıyla bizim için bir fırsat. Bu yıl 11 bin civarında bir hayvan satışı hedefliyoruz. Gıda satışlarının da bayram süresince artacağını tahmin ediyoruz" dedi. Marketlerde bilindiği gibi gıda dışında tekstil, oyuncak, züccaciye ürünleri de satılıyor. Bayramlarda bu kategorilerde de büyük bir artış bekleniyor. Songör, "Özellikle tekstil ve oyuncak satışlarımız artacaktır" dedi.
SATIŞLAR YÜZDE 20 ARTAR
Marketlerde kurban satışına ilk başlayan şirketlerden biri olan Kiler, artık kurban satışı yapmıyor. Kiler Holding Perakende Grubu Başkanı Ümit Kiler, perakendecilerin kurbanlıkla uğraşmasını doğru bulmadığını söyleyerek, "Bu işi ilk başlatanlardan biri biziz. Fakat bu kesimin iyi şartlarda yapılması şart. Geniş bir alan lazım. Kurbanı alan kişinin kesim yapılırken başında durması lazım. Artık marketlerde kurban kesildikten sonra etler kargoyla evlere gönderiliyor. Bu çok zor bir sistem" dedi. Kurban bayramı bereketinin market cirolarına yansımaya başladığını söyleyen Kiler, özellikle bayramdan bir hafta öncesinde büyük bir hareketlilik beklediklerini belirtti. Kiler, satışlarda yüzde 10 ila 20 arasında bir artış hedeflediklerini söyledi.
ESNAFIN 6 GÜN UMUDU
Bayram hareketliliğinden esnaf da umutlu. Ayakkabıdan lokuma, ulaşımdan kolonyaya kadar birçok sektörde hareketlilik var. Ankara, İstanbul ve İzmir başta olmak üzere yolcu trafiğinin yoğun olduğu yerlere sefer yapan otobüslere vatandaşların mağdur olmaması için ek seferler konulacak. Bayramda misafirlere en çok ikram edilen çikolata ve kolonyada da iyi bir satış rakamı bekleniyor.
ÖZGE YAVUZ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.