Pazartesi 15.10.2012 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 15.10.2012 10:47

İşsizlik düşmeye devam ediyor

Türkiye'de bu yılın Temmuz döneminde işsizlik oranı, geçen yılın aynı dönemine göre 0,7 puan azalarak yüzde 8,4 oldu.Türkiye'de bu yılın Temmuz döneminde işsizlik oranı, geçen yılın aynı dönemine göre 0,7 puan azalarak yüzde 8,4 oldu.

Temmuz dönemde kentsel alanlarda işsizlik oranı 2011 yılının aynı dönemine göre 1,1 puan azalarak yüzde 10,4, kırsal yerlerde ise 0,2 yerlerde puan azalarak yüzde 4,5 olarak belirlendi.
Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) Hanehalkı İşgücü Araştırması, ''2012 Temmuz Dönemi Sonuçları''na göre, geçen yılın Temmuz döneminde 2 milyon 509 bin kişi olan işsiz sayısı, 286 bin kişi azalarak, 2012'nin aynı döneminde 2 milyon 323 bin kişiye geriledi.
İstihdam ise 24 milyon 953 bin kişiden 25 milyon 498 bin kişiye çıktı.
Temmuz döneminde işgücüne katılma oranı yüzde 50,8 olarak belirlendi.
2011 ve 2012 Temmuz dönemi itibariyle Türkiye genelinde mevsim etkilerinden arındırılmamış temel işgücü göstergeleri şöyle:
2011 Temmuz / 2012 Temmuz
----------- -----------
KURUMSAL OLMAYAN NÜFUS
(bin) 72.421 / 73.638
15 ve daha yukarı yaştaki nüfus (bin) 53.635 / 54.759
İŞGÜCÜ (bin) 27.462 / 27.821
İstihdam (bin) 24.953 / 25.498
İşsiz (bin) 2.509 / 2.323
İş Gücüne Katılma Oranı (yüzde) 51,2 / 50,8
İstihdam Oranı (yüzde) 46,5 / 46,6
İşsizlik Oranı (yüzde) 9,1 / 8,4
Tarım Dışı İşsizlik Oranı (yüzde) 11,8 / 10,7
Genç Nüfusta İşsizlik Oranı (yüzde) 18,3 / 16,3
İşgücüne Dahil Olmayanlar (bin) 26.173 / 26.937

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.