Pazartesi 15.10.2012
Son Güncelleme: Pazartesi 15.10.2012

Sanofi antibiyotiği Türkiye’den yutturacak

Fransız ilaç devi Sanofi, grubun jenerik ilaç bölümü Zentiva'nın üretim yaptığı Lüleburgaz dünyanın antibiyotik merkezi haline getirmek için kolları sıvadı. Zentiva Başkanı Silvestre, hedeflerini 2013'te 40 ülkeye ihracat yapmak olarak açıkladı

Türkiye'de 450 milyon kutu ile en yüksek ilaç üretim kapasitesine sahip olan Sanofi Grubu, Lüleburgaz'daki fabrikasını dünyanın antibiyotik merkezi haline getirmek istiyor. Öyle ki ihracat, 2013 ilk çeyreğinde içlerinde Japonya'nın da olduğu 40 ülkeye çıkarılacak. 100 ülkede 110 bin çalışanıyla faaliyette olan Fransız Sanofi Grubu'nun, 60 yıldır faaliyette oldukları Türkiye'deki planlarını dinlemek için Zentiva Dünya Başkanı Jerome Silvestre, Sanofi Grubu Türkiye Ülke Başkanı Olivier Guillaume ve Türkiye Genel Müdürü Şahin Arslan ile masadayız.
'ÇOK VERİMLİ BİR FABRİKA'
Merakım Renault'nun verimlilik nedeniyle Clio 4'ün üretimini Türkiye'ye kaydırması gibi Sanofi'nin de işlerini Türkiye'ye kaydırıp kaydırmayacağını öğrenmekti. Yanıt hem evet hem hayır. Hayır çünkü işten çıkarmalarla Türkiye'nin ilgisi yok... Evet çünkü Türkiye'deki Lüleburgaz fabrikasında grup içinde daha fazla görev vermek istiyorlar. Silvestre, Lüleburgaz fabrikasını kastederek "Çok verimli ve kaliteli bir fabrika. Bu fabrikaya hacim getirmek istiyoruz" diyor. Sanofi Türkiye Başkanı Guillaume "Zentiva markasıyla dünyada satılan dört üründen biri Türkiye'de üretiliyor. Brezilya fabrikayı tanıdı. Kapasite, bilgi birikimi ve insan kaynağı var. Bizim için çok önemli bir tesis" dedi. Grubun, sıfırdan tüm aşamalarıyla yaratılan 'orijinal' ilaçlarını üreten şirketi Sanofi... Zentiva ise jenerik ilaç üretiyor. Zentiva'yı antibiyotik merkezi haline getirmek istediklerini söyleyen Zentiva Türkiye Genel Müdürü Şahin Arslan, 2013'ün ilk çeyreğinde 40 ülkeye antibiyotik ihracatına başlayacaklarını dile getirdi. Arslan'ın verdiği bilgilere göre 450 milyon kutu üretim hacmi olan fabrika, üçüncü çeyrek itibariyle 253 milyon kutu üretim yaptı. Buna göre şirket yüzde 56 kapasiteyle çalışıyor. Arslan hedeflerinin 2013'te 255 milyon, 2016 sonunda da 304 milyon kutuluk üretim olduğunu söyledi.
Rakamlarla Sanofi
Çalışan sayısı (Türkiye): 2 bin
Üretim 2012/3Ç.: 253 milyon kutu
Üretim 2016: 304 milyon kutu
2011 satışları: 1.1 milyar TL
Sanofi: 623 milyon TL
Zentiva: 343 milyon TL
S.Pasteur: 133 milyon TL
Genzyme: 37 milyon TL
İhracat: 75 milyon TL
Ar-ge yatırımı (2011): 17 milyon $
Türkiye'de dans etmek istiyoruz
İlaç üreticileri son yıllarda devletin ilaç fiyatlarını Avrupa'nın en düşük 5 ülkesine göre belirlemesinden rahatsız. Bu konuda Zentiva Başkanı Silvestre yapıcı bir tutum içinde olduğunu şu sözlerle anlatıyor: "Sadece Türkiye'de değil tüm ülkelerde sağlık masraflarını kısma çabası var. Türkiye'de fiyatlar Avrupa'nın en ucuz seviyesinin de yüzde 40 altında. Fabrikaya her yıl 6-7 milyon euro yatırım yapıyoruz. Bunu yapabilmek için öngörülebilir ve sürdürülebilir ortam şart. Biz sistemde çözüm olmak istiyoruz. 'Dans etmek için iki kişi gerekir' derler. Türkiye'de dans etmeyi sürdürmek istiyoruz."
Ar-Ge merkezinde 66 kişi çalışıyor
Sanofi Türkiye Ülke Başkanı Guillaume, Türkiye'deki araştırmageliştirme (ar-ge) merkezinde 66 çalışan olduğunu belirterek "Türkiye'yi Ar-Ge merkezi yapmak istiyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.