Çarşamba 17.10.2012 00:00

250 bin kayıp şirket var

Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) Genel Sekreteri Yücel Akdemir, ''Türkiye'de 750 bin şirket olduğu söyleniyor ama vergi dairesi kayıtlarına göre adresinde bulunamayan, ismi kağıt üzerinde şirket olarak görünüp ortada olmayan 200 ile 250 bin civarında şirket var'' dedi.

Akdemir, Ordu 19 Eylül Gazeteciler Derneği'ne yaptığı ziyarette gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Türkiye'de babanın kurduğu bir şirketi torunun göremediğini savunan Akdemir, ''Bunu, Türkiye'deki şirketlerde kurumsallaşmanın olmamasına bağlıyoruz'' diye konuştu.
''Bizim şirketlerimizde kurumsallaşma yok, şirketlerin sahipleri şirketleri kendi malları gibi görüyorlar'' diyen Akdemir, ''Türkiye'de 3-5 firmanın dışında dededen toruna intikal eden bir şirket yok. Hepsi gelip geçici. Şirketi baba kuruyor ama kurumsallaşma olmadığı için oğlu geliyor, işin başına geçiyor ve şirket yerle bir oluyor'' ifadelerini kullandı.
Türkiye'de binlerce şirketin sadece kağıt üzerinde göründüğünü öne süren Akdemir, şöyle devam etti:
''Türkiye'de 750 bin şirket olduğu söyleniyor ama vergi dairesi kayıtlarına göre adresinde bulunamayan, ismi kağıt üzerinde şirket olarak görünüp ortada olmayan 200 ile 250 bin civarında şirket var. Bu ciddi bir rakam. Bunların tasfiyesine yeni Türk Ticaret Kanunu birçok kolaylık getiriyor, bunları tasfiye edecekler.''
Akdemir, Türkiye'de gerçekten üretim yapıp mal satan, ticaret yapan şirket sayısının ise 150 ile 200 bin civarında olduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.