Çarşamba 17.10.2012 00:00

Türk Telekom'un geliri 3.2 milyar lira

Türk Telekom Grubu'nun 2012 yılının 9 ayında gerçekleştirdiği yatırım 1,7 milyar lira olurken, grubun gelirleri 2012 yılı 3. çeyrek finansal döneminde, 2011 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 6 artarak 3,2 milyar liraya ulaştı.

Türk Telekom Grubu'nun 2012 yılı 3. çeyrek finansal sonuçlarına ilişkin yapılan açıklamaya göre, Türk Telekom Grubu tarafından yılın 9 ayında gerçekleştirilen konsolide yatırım tutarı 1,7 milyar liraya ulaştı. 81 ilde sürdürülen fiber dönüşüm çalışmaları sonucu 1,5 milyonu aşkın hane fiber kapsamına alındı. Grubun gelirleri 2012 yılı 3. çeyrek finansal döneminde, 2011 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 6 artarak 3,2 milyar liraya ulaştı.
Türk Telekom Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Hakam Kanafani, 2012 yılı 3. çeyrek sonuçlarına dair şu değerlendirmede bulundu:
''Yılın üçüncü çeyreğinde Türk Telekom Grubu güçlü finansal ve operasyonel performans göstermeye devam etti. Grup gelirleri yıldan yıla yüzde 6 büyüyerek 3,2 milyar liraya ulaştı ve FAVÖK marjı yüzde 40 olarak gerçekleşti. Geçtiğimiz yıla kıyasla daha düşük finansal harcamalarla desteklenerek 3. çeyrekte net kar yıldan yıla yüzde 77 artışla 636 milyon liraya yükseldi. Türk Telekom Grubu yatırımlarına devam etti ve yatırımlar ilk dokuz ayda 1,7 milyar liraya ulaştı.''

1,5 MİLYONU AŞKIN HANEYE FİBER TAŞIDI


Sabit ses tarafında PSTN hatlarına değer katmak için çalışmalarına devam ettiklerini belirten Kanafani, ev sigortası programı ile birlikte, belli başlı restoranlar ve perakendecilerle kampanyalar yürüttüklerini, yakın zaman önce yeni bireysel müşterileri için her yöne bedava dakikalar içeren kampanyaları lanse ettiklerini, bu kampanyaların sabit ses tarafında müşterilerinin değişik ihtiyaçlarına göre sundukları katma değeri gösterdiğini ifade etti.
Sabit geniş bantta data tüketimi ve hızının artması yönünde belirgin eğilim sürerken, toplam müşteri sayısının 7 milyona ulaştığı bilgisini veren Kanafani, şunları kaydetti:
''TTNET'in sınırsız data planı müşterileri toplam müşteri tabanının yüzde 71'ini oluşturdu. Üçüncü çeyrekte Türk Telekom ve TTNET eve/binaya kadar fiber şebekesine yatırım yaparak 1,5 milyon haneye ulaştı. TTNET'in çoklu ürün paketi teklifleri Tivibu Ev IPTV hizmetiyle devam etti. Dizüstü bilgisayar ve tablet PC teklifleri ile 2 veya 3 yıllık data planı sözleşmelerini içeren son cihaz kampanyamız mevcut ve potansiyel müşterilerimiz arasında heyecan yarattı. Bu kampanyaların internet kullanımına uygun cihaz penetrasyonunu daha da artırmasını bekliyoruz.
Mobil tarafta 3. çeyrekte daha yüksek karlılıkla güçlü büyümemizi sürdürmeye devam ettik. Mobil gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 11 artarak 910 milyon liraya yükseldi ve FAVÖK marjı yüzde 14 olarak gerçekleşti. Net müşteri kazanımı 206 bin olurken toplam müşteri sayısı 13,2 milyona çıktı. Avea müşterileri kendi paketlerini ses, data, SMS ve telefon alternatif planlarını seçerek tek bir sabit fiyat üzerinden tasarlayabileceği yenilikçi tarifelerine devam etti. Tek başına data gelirleri (SMS ve katma değerli hizmetler hariç) rekor büyümeyle yıldan yıla yüzde 64 arttı. Data gelirleri geçen yılki yüzde 8'e kıyasla, bu yılın 3. çeyreğinde toplam servis gelirlerinin yüzde 12'sini oluşturdu.''

''YAKINSAMA STRATEJİMİZ VE GRUP SİNERJİLERİNE ODAKLANIYORUZ''


Ticari segment müşterileri için, Türk Telekom, TTNET ve Avea'nın ortak teklifi ''BİZ''in rekabet güçlerini artıran avantajlara sahip teklifler içerdiğini ve ''BİZ''in mobil, sabit, internet ve bulut hizmetlerini ileri teknolojik çözümler ve makul fiyatlarla sunduğunu ifade eden Kanafani, ''Türk Telekom Grubu olarak Türkiye telekom pazarındaki lider konumumuzu sürdürmek için yakınsama stratejimiz ve grup sinerjilerine odaklanıyoruz. Yakın zamanda yönetim ekibimize yeni üyeler kattık. Bu değişikliklerle müşterilerimizin dinamik ihtiyaçlarına odaklanan enerjik bir lider ekip oluşturmayı hedefliyoruz. Yönetim ekibimizin her zaman müşterilerimizi merkeze alarak stratejimizi başarıyla uygulayacağına inanıyoruz'' değerlendirmesinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.