Perşembe 18.10.2012 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 18.10.2012 12:42

3 bin 500 kişi iş sahibi olacak

IMI Conferences tarafından 8'ncisi düzenlenen Türkiye Çağrı Merkezi Konferansı'nda Türkiye Çağrı Merkezi Araştırması'nın sonuçları açıklandı.

Teleperformance sponsorluğunda, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda yapılan konferansa, Türkiye'deki çağrı merkezi sektörünün temsilcileri katıldı.
IMI Fuarcılık tarafından Turkcell Global Bilgi sponsorluğunda, Net Araştırma Şirketi'ne yaptırılan araştırma sonuçlarının paylaşıldığı toplantının ana gündemini, 'Evden çalışma olgusu, e-ticaret ve müşteri hizmetlerinde sosyal medya kullanımı' oluşturdu.
Açılış konuşmasını yapan Teleperformance Group Başkan Yardımcısı Mark Pfeiffer, çağrı merkezleri için hem fırsat hem daha fazla sorun anlamına gelen e-ticaret olgusunu dünyadaki örnekleriyle anlattı.
Türkiye'nin birçok ülkeden daha hızlı online platforma adapte olduğuna dikkati çeken Pfeiffer, ''İnternet kullanımı yüzde 25 olan Türkiye, büyük potansiyel taşıyor. Buradaki pazar, 2006-2010 arasında yüzde 325 büyüdü'' dedi.

''ÇAĞRI MERKEZLERİ ANADOLU'DA İSTİHDAM YARATIYOR''


Konferansta sektöre ilişkin yapılan araştırmanın bazı sonuçları söyle:
''2011'de 640 milyon dolar seviyesinde olan dış kaynak pazarının ekonomik büyüklüğü 2012'de 800 milyon dolar seviyesine, iç kaynak da dahil edildiğinde toplam pazar büyüklüğünün 1 milyar 350 milyon dolar seviyesine yükseldiği tahmin edilmektedir. Önümüzdeki günlerde 10'dan fazla firma Anadolu'da yeni çağrı merkezi yatırımları planlamaktadır. Bu firmaların yaklaşık yarısı dış kaynak firmasıdır. Firmalar planladıkları koltuk yatırımlarını gerçekleştirirlerse önümüzdeki yıl Anadolu'daki koltuk sayısında yaklaşık 4 bin adetlik bir artış öngörülmektedir. Bu da kısa vadede sektörünün Anadolu'da yaklaşık 3 bin 500 kişilik bir ek istihdam yaratacağı anlamına gelmektedir. Söz konusu koltuk yatırımının Doğu Anadolu, Güney Doğu Anadolu ve Karadeniz bölgelerinde yoğunlaşacağı öngörülmektedir.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.