Perşembe 18.10.2012
Son Güncelleme: Perşembe 18.10.2012

Türk Telekom'dan 9 ayda 1.5 milyon haneye fiber

2012 yılının ilk 9 ayında 1.7 milyar TL yatırım yapan Türk Telekom, 1.5 milyon hanenin fiber internet altyapısını tamamladı

Türk Telekom, 2012 yılı 3'üncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın ilk 9 ayında gerçekleştirilen konsolide yatırım tutarı 1,7 milyar TL'ye ulaştı. 81 ilde sürdürülen fiber dönüşüm çalışmaları sonucu 1.5 milyonu aşkın hane fiber kapsamına alındı. Grubun gelirleri 2012 yılı 3. çeyrek finansal döneminde, 2011 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 6 artarak 3,2 milyar TL'ye ulaştı. Türk Telekom Grubu CEO'su Hakam Kanafani , "Yılın üçüncü çeyreğinde Türk Telekom Grubu güçlü finansal ve operasyoynel performans göstermeye devam etti. Grup gelirleri yıldan yıla yüzde 6 büyüyerek 3.2 milyar TL'ye ulaştı ve FAVÖK marjı yüzde 40 olarak gerçekleşti" dedi. Kanafani, "Geçtiğimiz yıla kıyasla daha düşük finansal harcamalarla desteklenerek 3'üncü çeyrekte net kâr yıldan yıla yüzde 77 artışla 636 milyon TL'ye yükseldi. Türk Telekom Grubu yatırımlarına devam etti ve yatırımlar ilk dokuz ayda 1.7 milyar TL'ye ulaştı" diye konuştu.

MOBİL GELİR 910 MİLYON TL
Sabit ses tarafında gelirleri artırmaya odaklandıklarını belirten Hakam Kanafani, "Yakın zaman önce, yeni bireysel müşterilerimiz için her yöne bedava dakikalar içeren kampanyaları lanse ettik; bu kampanyalar sabit ses tarafında müşterilerimizin değişik ihtiyaçlarına göre sunduğumuz katma değeri gösterdi" diye konuştu. Sabit geniş bantta data tüketimi ve hızının artması yönünde belirgin eğilim sürerken toplam müşteri sayısı 7 milyona ulaştığına dikkat çeken Kanafani, "TTNET'in sınırsız data planı müşterileri toplam müşteri tabanının yüzde 71'ini oluşturdu. Mobil gelirlerimiz yüzde 11 artarak 910 milyon TL'ye yükseldi ve FAVÖK marjı yüzde 14 olarak gerçekleşti" dedi.
AVEA MÜŞTERİ SAYISI 13.2 MİLYONA ÇIKTI
Avea'nın toplam müşteri sayısının 13.2 milyona ulaştığını kaydeden Hakam Kanafani, "Avea müşterilerin kendi paketlerini ses, data, SMS ve telefon alternatif planlarını seçerek tek bir sabit fiyat üzerinden tasarlayabileceği yenilikçi tarifelerine devam etti. Tek başına data gelirleri (SMS ve Katma Değerli Hizmetler hariç) rekor büyümeyle yıldan yıla yüzde 64 arttı. Data gelirleri geçen yılki yüzde 8'e kıyasla, bu yılın 3'üncü Çeyreğinde toplam servis gelirlerinin yüzde 12'sini oluşturdu" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.