Web'te kurumsal devrim
Bankaların alternatif kanal yatırımları şirketlerin de sanal müşteri olmasını sağladı. Türkiye'de internet bankacılığını kullanan müşteri sayısı 19.3 milyona ulaşırken kurumsal müşteri 2 milyona yaklaştı
SANAL HACİM % 44'E ÇIKTI
İnternet kullanımının artması ve gerekli güvenlik çözümlerinin sunuluyor olması, bankacılık işlemlerinin online yapılma sıklığını da artırdı. İnternet kullanımındaki artışla birlikte, internet bankacılığına olan ilgi de hızla büyüyor. Türkiye Bankalar Birliği (TBB) rakamlarına göre yılın ilk çeyreğinde internet ve mobil bankacılıkta 8.5 milyon bireysel müşteri en az bir kez internet bankacılığı giriş işlemi yaptı. Bu miktar, toplam kayıtlı bireysel müşteri sayısının yüzde 44'ünü oluşturuyor. Yine aynı dönemde, aktif bireysel müşteri sayısında bir önceki yılın aynı dönemine göre l milyon 980 bin kişi, bir önceki üç aylık döneme göre ise 682 bin kişi arttı.
YATIRIM HACMİ 85. 5 MİLYAR TL
İnternet bankacılığı İle gerçekleştirilen yatırım İşlemlerine bakıldığında ise hacmin 85.5 milyar TL olduğu görülüyor. Buna göre ilk çeyrekte gerçekleştirilen yatırım işlemleri hacminde birinci sırayı 20.3 milyar TL tutarı ile gerçekleşen hisse senedi işlemleri aldı. Bunu; yatırım fonları işlemleri, döviz işlemleri ve vadeli hesaplar izledi. En yüksek ortalama işlem hacmi 32.5 bin TL ile repo işlemlerinde gerçekleşti.
SAHA SATIŞINDA MOBİL OLMAYAN ŞİRKET KALMADI
Saha satış organizasyonlarının doğru ve etkin yürütülmesi şirketler için en önemli unsur olduğunu söyleyen TEB Kurumsal Bankacılık Nakit Yönetimi Ürün Geliştirme ve Yönetimi Müdürü Semra Saraç, "Bu organizasyonda etkenler; Müşteriler, Satış Temsilcileri, Ürün ve Teknoloji Müşterinin ihtiyaçlarını ve taleplerini anlamak, uzun soluklu bir ilişkiyi, satış sürekliliğini ve rakip ürünlerin yerine tercih edilir olmayı sağlıyor. Hatta, bazen satılan ürünün marka ve modelinin tercih nedeni olmadığını, iyi bir ilişki yönetimi ile ürünün satışının mümkün olabildiğini biliyoruz. Bu kanalda teknoloji, hatasız işlem yapma ve süreci hızlandırma ile artık en önemli etkenler arasında yer almakta. Sahada satış sırasında, mobil cihazlar ile stok takibi, fatura işlemleri, müşteri bilgilerinin takibi online olarak yürütülebilmektedir. Teknolojiden yararlanan şirketler mobil teknolojilerle satışlarını, ivmeli olarak arttırmaktadır. Artık günümüzde saha satışı sırasında mobil cihazları kullanmayan şirket kalmadığını da rahatlıkla söyleyebilirim" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 FED FAİZ KARARI SON DAKİKA: Belli oluyor! Mayıs 2024 Fed faiz kararı ne zaman, ne olur?
- 2 Kiralık IBAN yasa dışı bahise uzandı! Milyonlarca dolarlık para trafiği
- 3 Türkiye'nin konuştuğu Cem Garipoğlu davasında flaş gelişme! SABAH otopsi fotoğraflarına ulaştı
- 4 Karadeniz’de doğalgazdan sonra petrol! Bakan Bayraktar o illerimizi işaret etti
- 5 Finansal yatırım araçlarına vergi düzenlemesi
- 6 Ticaret Bakanı Bolat'tan ihracat mesajı: Türkiye açısından zorunluluk
- 7 Maliye’den 7/24 denetim
- 8 BDDK'dan temassız kartlar için yeni karar! Temmuz ayından itibaren değişiyor...
- 9 KOBİ'lere dev destek! Bakan Kacır açıkladı: Avrupa Dijital İnovasyon Merkezleri Türkiye'ye kuruluyor
- 10 Kiralık IBAN yasa dışı bahise uzandı