Metro yatırımları Türkiye’ye kayacak
Alman Metro AG, başarısız yatırımlarını gözden çıkarıyor. Şirket, Türkiye'nin de aralarında bulunduğu üç ülkeye odaklandı. Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, "Avrupa'daki kriz Türkiye'nin avantajı oldu" dedi
'Satın alma olabilir'
Perakende dünyasında satın almaların öne çıktığını hatırlatan Özerkan, Metro'nun artık yeni konseptler üzerinde çalışmalar yaptığını belirtti. Özerkan, şehir içinde yine profesyonel müşteriye hitap eden daha küçük formatlarda Metro mağazaları açmak gibi projelerle ilgili çalıştıklarını ifade ederek, "Belki 100 mağaza daha açmaktansa başka bir cash&carry almak aklımızdan geçebilir. Şu anda böyle şey yok ama 1-2 yıl içinde olabilir" şeklinde konuştu.
'Büyümede gaza basılacak'
Müşterilere kampanyalarla ödeme kolaylıkları yaptıklarını anlatan Özerkan, "2013'te büyümenin gazına yeniden basılacak. Bununla ilgili sinyaller var ancak metodolojinin nasıl olacağını hep birlikte göreceğiz" dedi.
Private Label girişimi
Private Label ürünlere son dönemde daha çok odaklanan Metro, raflarını Türkiye'nin coğrafi ürünlerine açmaya başladı. Zeytin ve su ile başlayan bu girişimlerinin devam edeceğini söyleyen Özerkan, "Türkiye'nin coğrafi markalarına sahip çıkarak küçük üreticilerin de Metro'ya girmesini sağlıyoruz. Cironun yüzde 10'u buradan geliyor. Üstelik ihracat da yapıyoruz" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 Bakan Şimşek: Finansal göstergelerimiz iyileşiyor
- 2 Merkezi Kayıt Kuruluşu / İlan
- 3 Bakan Kacır: Togg, otomotiv sektörünün dönüşümüne öncülük ediyor
- 4 1 milyar dolar değerinde dev anlaşma! Türkiye ve Dünya Bankası arasında imzalar atıldı
- 5 Üreticilere yüzde 70 ek destek! Başkan Erdoğan açıkladı! 'KDV'den muaf...'
- 6 SON DAKİKA: Kripto para kanun teklifi TBMM'de
- 7 Bakan Kacır: Türk girişim ekosistemi 'Avrupa teknolojisinin yıldızı'
- 8 Dünya Bankası'ndan Türkiye'ye 300 milyon avro değerinde kredi!
- 9 SON DAKİKA: Merkez Bankası açıkladı! Rezervler yükseldi: 134,4 milyar dolar...
- 10 Bakan Bolat, KKTC Maliye Bakanı Berova ile bir araya geldi