Cumartesi 20.10.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 20.10.2012

Yıldız raketler yetiştirecek

İstanbul'da yapılacak WTA Championships'e sponsor olan TEB'in Genel Müdürü Civil, Türkiye'de tenisi sokağa indirene kadar destek olacaklarını belirterek, "Amacımız 2020'de dünyada 10 milyon lisanslı oyuncu arasına Türkler'i sokmak" dedi

Önümüzdeki hafta dünya tenisseverlerinin gözü İstanbul'da... 23-28 Ekim'de TEB BNP Paribas'ın sponsorluğunda WTA Championships için dünyanın en iyi 8 kadın tenisçisi şampiyonada kozlarını paylaşmak üzere İstanbul'un yolunu tuttu bile. Aralarında kimler yok ki? Serena Williams'tan Li Na'ya, Victoria Azerenka'dan Maria Sharapova'ya ünlü raketlerin katılacağı şampiyonayı 80 bin kişinin izlemesi bekleniyor. İstanbul'un ekonomisini de canlandıracak bu büyük organizasyon öncesinde TEB'in Genel Müdürü Varol Civil ile bir araya geldik. Hem şampiyonayı hem de tenise yaptıkları yatırımları konuştuk.
Öncelikle WTA İstanbul Tenis Şampiyonası'ndan biraz bahsedebilir misiniz?
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Türkiye Tenis Federasyonu'nun çabalarıyla geçen yıl gerek organizasyon gerekse izleyici kitlesi olarak Türkiye, TEB BNP Paribas WTA Championships ile büyük bir başarıya imza attı. Aslında ilgi bekliyorduk ama bu kadar muazzam olacağını tahmin etmemiştik. 70 bin kişi turnuvayı canlı izledi. Anadolu'dan hatta yurtdışından sırf bunun için gelen izleyiciler olduğunu gördük. Turnuva 400 saati canlı yayın olmak üzere 164 ülkede 22 uluslararası televizyon kanalında yayınlandı. İstanbul'daki turnuvanın da desteği ile toplamda 37 milyon kişiye ulaşıldı ve böylece yeni bir rekor kırılarak WTA'nın en geniş kitleye ulaştığı yıl oldu. Tüm dünyada 800 yazılı haber yayımlandı. Bu da isim sponsoru olarak TEB'in yazılı medyada tüm dünyada görünürlüğü ve bilinirliğine katkı sağladı. Bu yıl da turnuva boyunca 80 bin izleyici hedefine ulaşılacağına inanıyorum.
MARKAYA YARADI
Şüphesiz İstanbul ve Türkiye'nin tanıtımı için de büyük bir başarı sağlayacaksınız...
Saat farkına rağmen ABD'de bile 5.2 milyon kişi İstanbul'daki şampiyonayı televizyonları karşısında izledi. Bir markayı ve ülkeyi dünya gündemine bu kadar kısa sürede, bu kadar etkin şekilde taşıyacak az sayıda global etkinlik bulunuyor.
Organizasyonun İstanbul'un ekonomisine katkısı ne olur sizce?
Bunun rakamsal etkisini tahmin etmek oldukça zor açıkçası... Türkiye, henüz bir tenis ekonomisi oluşturma konusunda yolun başında ama bu organizasyondaki başarımız tenis ekonomisi oluşturabileceğimizi gösteriyor.
Peki bu sponsorluk size ne sağlıyor?
Hem yerli hem yabancı basında TEB markasını ve logosunu görüyorsunuz. Turnuva sonrasında 10 ilde yaptırdığımız araştırmada marka bilinirliğimizin ikiye katlandığını öğrendik.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.