Pazar 21.10.2012
Son Güncelleme: Pazar 21.10.2012

Business turizm

Ekimde İstanbul'un iş trafiği, otelleri ve restoranları doldurdu. İşadamları günlük ortalama 500 euro harcadı. Geçtiğimiz hafta sadece bir günde dönen ekonomi 8.5 milyon euroyu buldu. Hareketlilik kışın da sürecek

Küresel krizde istikrar adası olarak görülen Türkiye yabancı işadamlarının adeta ikinci evi haline geldi. Yatırımcıların akın ettiği İstanbul ise her gün onlarca uluslararası kongre ve toplantı organizasyonuna ev sahipliği yapıyor. Şehrin sonbahardaki iş trafiği kışın da devam edecek. Bir günde 20'ye yakın uluslararası iş etkinliğinin yaşandığı şehre günde ortalama 15 bin yabancı işadamı geliyor. Hal böyle olunca iş trafiği İstanbul'un ekonomisine de yansıyor. Oteller 'yok' satıyor. En lüksünden butiğine, 3 yıldızlısından 5 yıldızlısına kadar bütün oteller son bir aydır ortalama yüzde 100 doluluk oranıyla çalışıyor. Kral dairelerinde bile boş yer bulmak imkânsız. Oteller günde ortalama 20 oda talebini geri çevriyor. Fiyatlar Paris, Barselona ve Frankfurt'la yarışıyor. Hatta bazı yerlerde Londra'yı dahi yakalıyor.

GÜNLÜK 500 EURO
İstanbul'da geçen hafta MÜSİAD'dan DEİK'e CNR'dan TÜYAP'a kadar birçok iş örgütünün organizasyonu ve fuar oldu. Çeşitli ülkelerden gelen işadamları otel ve restoranları doldurdu. Birçoğu günlüğü 500 eurodan başlayan 5 yıldızlı otellerde kaldı. Yemek de dahil edildiğinde günde ortalama 500 euro bıraktı. Yani alışveriş hariç bir günde ortalama 15 bin işadamının İstanbul'a bıraktığı para 7.5 milyon euroyu buldu. Sadece 1 Eylül-1 Ekim arasında İstanbul'daki restoranlarda yabancıların kredi kartıyla yaptığı harcama miktarı 2011'e göre yüzde 20 arttı.

KIŞIN DA REKOR VAR

Uluslararası kongre ve toplantı organizasyonlarının en gözde şehirlerinden İstanbul'u kışın da yine hareketli bir dönem bekliyor. Kasım ve aralık aylarında 3. Dünya Kalp Yetersizliği Kongresi ve Uluslararası Pediatri ve Konjenital Ritim Kongresi'nden tutun da Asya Konferansı'ndan Fitch'in toplantısına kadar birçok organizasyon düzenlenecek. Aynı şekilde onlarca fuar yapılacak. Otelciler 2012'yi yıl ortalamasında yüzde 80 doluluk oranıyla kapatacaklarını söylüyor.
CAN GÖKTAŞ - KEMPİNSKİ BÖLGE SATIŞ DİREKTÖRÜ:
EN AZ 200 GECELEMEYİ GERİ ÇEVİRDİK
Bu yıl İstanbul başta olmak üzere Türkiye için çok iyi bir yıl oldu. Büyüyerek devam eden performans lojistikle başladı. Bu bağlamda Türk Hava Yolları'nın yeni hatları ve bölgede bir hub (transfer merkezi) haline gelmesi belirleyici oldu. Çırağan Palace Kempinksi olarak yılın tamamında yüzde 85 doluluğa ulaşacağımızı tahmin ediyoruz. Yılın geri kalanında da yüksek doluluklar bekliyoruz. Eylül ve ekim aylarını yüzde 90'ın üzerinde dolulukla geçirdik, normalin de üzerinde bir talep gördük. Hatta en az 200 gecelemeyi geri çevirdiğimizi söyleyebilirim. 2013'ün ocak, şubat ve mart ayları için ise elimizdeki iş, 2012'nin aynı dönemiyle kıyasladığımızda yüzde 20 daha iyi.
LEVENT GÜRÇAY - FOUR SEASONS DİREKTÖRÜ:
LONDRA'YLA YARIŞTIK
Four Seasons İstanbul otelleri olarak beklentilerin üzerinde bir yıl geçirdik. 2012'ye aslında kötümser başlamıştık ama hedeflerimizi fazlasıyla aştık. Four Seasons Londra, Paris, New York ve Hong Kong otelleri ile ölçüşebilecek en yüksek doluluk ve oda fiyatını sağlamış otellerden biriyiz. Yılın ilk üç ayı diğer dönemlere göre her zaman daha sakindir. 2013'ün ocak, şubat ve mart ayları için bu geçerli değil. Aynı ürün ve kaliteyi sunuyoruz.
ASLI BORAKAN ERYÖNER - LE MERİDİEN DİREKTÖRÜ:
İŞADAMLARI 10 BİN EUROLUK ODAYI İSTİYOR
Geçtiğimiz mayıs ayında açılışını gerçekleştirdiğimiz otelimiz, Le Meridien'ler arasında bir amiral gemisi olarak nitelendiriliyor. Genellikle önemli işadamları, sanatçılar ve dünyaca ünlü isimler tarafından tercih edilen kral dairemizin gecelik konaklama fiyatı 10 bin euro. Ekim ayı içerisindeki doluluk oranımız yüzde 70 civarında. 2013'te de hedeflerimize ulaşırız. Özellikle uluslarası arenada birçok toplantı ve organizasyona ev sahipliği yapacağız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.