Pazar 28.10.2012
Son Güncelleme: Pazar 28.10.2012

Avrupa'da hayat yaşlıya güzel

Gençlere enkaz bırakan Avrupalı yaşlılar gamsız çıktı. Avrupa'da gençler işsizlik ve geçim sıkıntısıyla boğuşurken 65 yaş üstü kesim gezip tozarak 53 milyar euro harcadı

Kriz nedeniyle Avrupa'da işsizlikle boğuşan gençlerin oranı yüzde 40'ları buldu. Orta yaş grubu ise hükümetlerin ardı ardına aldığı kemer sıkma önlemlerinin gölgesinde geçim derdiyle yorgun. Ana kıtadaki bu vahim tablonun en parlak kısmını ise 65 yaşın üzerindeki yaşlılar oluşturuyor. Adeta imrenilecek bir hayat yaşayan Avrupalı yaşlılar sonraki jenerasyon kadar şanssız değil. Avrupa İstatistik Bürosu Eurostat'ın verilerine göre Avrupalı yaşlılar kriz döneminde daha çok seyahat etmeye başladı. Diğer tüm yaş aralıklarının seyahatlerinde gerileme varken 65 yaş üstündekilerin, 2006-2011 karşılaştırmasında seyahat oranını yüzde 10 artırdıkları ortaya çıktı. Üstelik seyahatlerinde kriz öncesine göre yüzde 33 daha fazla harcıyorlar.
ŞANSSIZ GRUP 25-44 YAŞ
Avrupa'da krizin sebebi olarak gösterilen ve çocuklarına enkaz bırakan bu grup geçmişe oranla yüzde 29 daha fazla yolculuk yapıyor. Öte yandan 25-44 yaş arasındakilerin seyahat oranı yüzde 20 düşmüş durumda. 65 yaş üstü Avrupalılar'da yurtdışı seyahat oranı yüzde 15 arttı. Diğer gruplarda ise yüzde 10-20 arasında bir düşüş var.
Yaşlılar gençlerden daha bonkör
Yaşlı turistlerin harcaması da gençlere göre daha fazla. 2011'de yapılan uzun seyahatlerde 65 yaş üstü grup kişi başı ortalama bin 344 euroluk harcama yaparken diğer yaş gruplarında bu rakam bin 203 euro oldu. 45-64 yaş arasındaki grubun harcamaları aynı kalırken dört ana kalemde de artış yakalayan tek grup yaşlılar oldu.
53 MİLYAR EURO HARCADILAR
2011'de AB vatandaşlarının yaptığı tatil seyahatleri 473 milyon euroyu buldu. Bunun 91 milyonunu yaşlılar yaptı. Yaşlıların tercihi ise (32 milyonu) yurtdışından yana. 65 yaş üstünün toplam harcama miktarı 53 miyar euro gibi büyük bir rakama ulaştı. Bunun 29.5 milyarı yurtdışında harcandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.