Salı 30.10.2012 00:00

Japonlar para musluğunu açtı

Dünyanın üçüncü büyük ekonomisi Japonya'nın resesyona sürüklenmesinden korkulduğu bir dönemde kritik bir toplantı yapan Merkez Bankası, kredi musluğunu açmaya karar verdi.

Merkez Bankası, özel bankalara sınırsız kredi vermeyi kararlaştırdı. Banka yönetiminden yapılan açıklamada, "Bankaların girişimci adımlarını desteklemek ve firma ile kişilerin kredi alma imkanlarını genişletmek için düşük faizli ve uzun vadeli krediler vermeyi kararlaştırdık." denildi. Kredi limitinin de sınırsız olduğu belirtildi.
Japonya Merkez Bankası, varlık alım programını 11 trilyon yen (138 milyar dolar) genişleterek 66 trilyon yene çıkardı. Japonya Merkez Bankası 19 Eylül'de varlık alım programını 10 trilyon yen artırmıştı. Banka böylece, Mayıs 2003'ten bu yana ilk kez iki ayda iki kez para politikasını gevşetmiş oldu.
Merkez Bankası'nın bu adımı, Japonya'nın dış ticaretinin ve sanayi üretiminin düşmesinin ardından geldi. Japonya'nın ihracatı dört aydır düşüyordu. Dış ticaret, küresel mali kriz ve Çin ile yaşanan ada sorunu nedeniyle düşüş gösteriyordu. Bu nedenle ülkenin sanayi üretimi de geriledi. Merkez Bankası'nın yanı sıra hükümet de geçtiğimiz günlerde yeni bir teşvik paketini onaylamıştı. Ayrıca bütçe açığını da kapatmak için mecliste bir yasa tasarısı bekliyor. Bununla birlikte geniş kapsamlı bir teşvik paketi de gelecek ayın sonlarına doğru gündeme gelecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.