Salı 30.10.2012 00:00

VakıfBank'tan 500 milyon dolarlık ihraç

VakıfBank, 1 Kasım 2022 vadeli 500 milyon dolar tutarındaki ilk sermaye benzeri tahvil ihracını gerçekleştirdi.

VakıfBank, 1 Kasım 2022 vadeli 500 milyon dolar tutarındaki ilk sermaye benzeri tahvil ihracını gerçekleştirerek Türkiye'de yurt dışı yatırımcılara yönelik sermaye benzeri tahvil ihraç eden ilk kamu bankası oldu.
24 Ekim 2012 tarihinde, 1 Kasım 2012 tarihindeki fiyatlandırma işleminden önce, sabit getirili kıymetlere yatırım yapan önemli yatırımcıları kapsayacak şekilde Londra, Zürih, Cenevre, Boston ve New York'ta yapılan yatırımcı toplantıları ardından gerçekleştirilen ihraç, dünya çapında 207 hesaptan oluşan güçlü bir yatırımcı tabanının ilgisini çekerek 2,7 milyar doların üzerinde talep oluşturdu. Talebin güçlü olması, ihracın MS 418.5 baz puan, yüzde 6 kupon ve yüzde 6 nihai getiri oranı ile fiyatlanmasını sağladı.
İhraç edilen tahvillerin yüzde 69'u Avrupa, yüzde 17'si ABD ve yüzde 14'ü Asya ve Orta Doğu'ya satıldı. İhraç edilen tahvillerin yüzde 43'ü özel bankacılık müşterilerine, yüzde 38'i aktif yönetim şirketlerine ve yüzde 19'u bankalara dağıtıldı.
VakıfBank'ın döviz cinsinden sermaye benzeri tahvil ihracı, Türkiye'de bir kamu bankası tarafından gerçekleştirilen ilk sermaye benzeri kredi hükümlerini haiz tahvil ihracı olma özelliği taşıyor. Ayrıca Türk bankaları tarafından yapılmış en düşük kupon oranlı iki sermaye benzeri tahvil ihracından biri olan işlemin başarısı, gerek Türkiye gerekse VakıfBank'a uluslararası piyasalarda duyulan güvenin göstergesi oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.