Son Güncelleme: Salı 30.10.2012
PR'da KOBİ ihtilali
Türkiye'nin yeni ekonomik gücü KOBİ'ler halkla ilişkiler (PR) sektörünün de umudu oldu. 3 yılda Konya'dan Denizli'ye Erzurum'dan Bursa'ya kadar 2 bin KOBİ PR hizmeti almaya başladı. İstanbul'da PR şirketlerinin sayısı 400'ü buldu
Şirketlerin cesareti başarının sırrı oldu
KOBİ'leri medyaya taşıyan süreçte Türkiye'nin içinde bulunduğu değişim rüzgârlarının büyük etkisi var. Uzun yıllar kapalı devre üretim modeline sahip olan KOBİ'ler 90'lara kadar kabuğundan dışarı çıkamadı. 1996'da başlayan Gümrük Birliği yılları ise bir yandan binlerce işletmenin kapılarına kilit vurmasına neden olurken, diğer yandan da Türkiye'nin yeni ihracat kaplanlarını yarattı. AB sürecinin de etkisiyle Türk KOBİ'leri gelenekselliğin getirdiği yüklerden kurtuldu. Son beş yılın keşfi ise inovasyon ya da Türkçesi ile yenilikçilik. Artık sadece üretmenin başarı olmadığını fark eden KOBİ patronu, Ar-Ge ile yeni maceralara yelken açtı. Bugün ise KOBİ'ler toplu şekilde olgunluk ligine transfer oluyor. Bu cesaretleri yeni başarıların kapılarını sonuna kadar açacak. Ancak her ligin kuralları farklı. Reklamda doğru mecra ve doğru tanıtım materyalleri kullanılmazsa istenilen başarı sadece hayal olarak kalabilir.
EN SON HABERLER
- 1 BioNTech 315 milyon euro zarar etti
- 2 Anlaşma imzalandı: Karpowership, Petrobras ile doğal gaz projeleri geliştirecek
- 3 SON DAKİKA: Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan "KDV oranları artırılacak" iddiasına yalanlama
- 4 SGK ve İŞKUR, TÜBİTAK ile işbirliği protokolü imzaladı
- 5 Hazine 55 milyar lira borçlandı
- 6 "Aile Sosyal Destek Programı"yla 7,4 milyon haneye ulaşıldı
- 7 Türkiye'nin 2. astronotu Atasever 7 bilimsel deneye imza atacak
- 8 Tarımda başarı! Ektiği bitkiyi 200.000 TL'den satışa çıkardı
- 9 Türkiye'nin tohumda İsrail'e bağımlılığı yok
- 10 Türkiye'de 54 ilin ihracatı artış gösterdi