Çarşamba 31.10.2012

Sihirli lambadan KOBİ çıktı

Teşvikler ve istikrar Türkiye'nin uyuyan devini uyandırdı. 2002'de 3 bin olan ihracatçı KOBİ sayısı 50 bini aştı, istihdamdaki güçleriyse yüzde 85'lere ulaştı

Türkiye'nin sessiz gücü KOBİ'ler ve Anadolu sermayesi son 10 yılda kabuğunu kırdı ve küresel ekonominin yeni oyuncusu olmayı başardı. 2002'de 3 binlerde seyreden ihracatçı KOBİ sayısı bugün 50 bin sınırını aşarken firmaların istihdamdaki gücü yüzde 40'lardan yüzde 85'lere ulaştı. Birçok kriz atlatan şirketler 2002'den sonra ise adeta altın çağını yaşadı. Özellikle Afrika ve Asya ülkelerinde gerek hükümet nezdinde gerekse de iş dünyası nezdindeki çalışmalar oldukça etkili oldu. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı'nın (KOSGEB) girişimcilere verdiği destek 2002'de 14.5 milyon lira iken, 2012'de bu rakam 466 milyon liraya ulaştı. 2002'den önce KOSGEB desteğinden 4 bin kişi faydalanırken bu rakam bugün 95 bin 242 kişiye kadar çıktı. Şu ana kadar 11.3 milyar liralık faiz desteği sağlandı ve bu desteklerden 204 bin 292 kişi yararlandı. Son verilere göre KOBİ, toplam girişim sayısının yüzde 99.9'unu, istihdamın yüzde 77.8'ini, maaş ve ücretlerin yüzde 51.5'ini, cironun yüzde 64.8'ini, faktör maliyetiyle katma değerin yüzde 55.5'ini, maddi mallara ilişkin brüt yatırımın yüzde 41.1'ini oluşturdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.