Çarşamba 31.10.2012

Vakıfbank tahviline 5 kat talep

Vakıfbank Türkiye'de yurtdışı yatırımcılara yönelik sermaye benzeri tahvil ihraç eden ilk kamu bankası oldu. 10 yıl vadeli 500 milyon dolarlık ihracın kupon faiz oranı yüzde 6 oldu

Vakıfbank, 1 Kasım 2022 vadeli 500 milyon dolar tutarındaki ilk sermaye benzeri tahvil ihracını gerçekleştirdi. Tahvil ihracı öncesinde banka Londra, Zürih, Cenevre, Boston ve New York'ta yatırımcı toplantıları düzenledi. Tahvil ihracı dünya çapında 207 hesaptan oluşan güçlü bir yatırımcı tabanının ilgisini çekti. 2.7 milyar doların üzerinde talebin gelmesiyle tahvilin faizi yüzde 6 olarak belirlendi. Bankadan yapılan açıklamada "Talebin güçlü olması ihracın MS+418.5 baz puan, yüzde 6 kupon ve yüzde 6 nihai getiri oranı ile fiyatlanmasını sağladı" denildi. İhraç edilen tahvillerin yüzde 69'u Avrupa, yüzde 17'si ABD ve yüzde 14'ü Asya ve Ortadoğu'ya satıldı. Söz konusu tahvillerin yüzde 43'ü özel bankacılık müşterilerine, yüzde 38'i aktif yönetim şirketlerine ve yüzde 19'u ise bankalara dağıtıldı.

GÜVENİN GÖSTERGESİ

Vakıfbank'tan yapılan açıklamada "Döviz cinsinden sermaye benzeri tahvil ihracı Türkiye'de bir kamu bankası tarafından gerçekleştirilen ilk sermaye benzeri kredi hükümlerine haiz tahvil ihracı olma özelliği taşıyor. Ayrıca Türk bankaları tarafından yapılmış en düşük kupon oranlı iki sermaye benzeri tahvil ihracından biri olan işlemin başarısı, gerek Türkiye gerekse Vakıfbank'a uluslararası piyasalarda duyulan güvenin göstergesi oldu" denildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.