Cuma 09.11.2012 00:00

VakıfBank'ın karı 1 milyar lira

VakıfBank'ın 2012 yılının 9 aylık döneminde konsolide olmayan net karı 1 milyar 9 milyon lira olarak gerçekleşti.

VakıfBank, 30 Eylül 2012 tarihli konsolide olmayan finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın üçüncü çeyreğinde karını bir önceki döneme göre yüzde 7,3 artırarak 305,2 milyon liraya çıkaran VakıfBank'ın 9 aylık net karı ise 1 milyar 9 milyon lira olarak gerçekleşti.
VakıfBank'ın aktif büyüklüğü bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 10'luk artışla 98,2 milyar liraya, nakdi kredileri yüzde 16,8 artışla 64,1 milyar liraya, mevduatı ise sektör ortalamasının üzerinde yüzde 15,2 artışla 64 milyar liraya yükseldi. Bankanın nakdi ve gayri nakdi kredilerle ekonomiye sağladığı destek 80,6 milyar liraya ulaştı.
VakıfBank'ın toplam aktifler içindeki payı yüzde 65,3'e çıkan nakdi kredileri, geçtiğimiz yıla göre yüzde 17 artış ile 64,1 milyar liraya yükseldi.
2012 yılının sadece üçüncü çeyreğinde 51 şube açılışı gerçekleştiren VakıfBank toplam şube sayısını 741'e yükseltti. Böylece bankanın şube sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,29 oranında artarak, sektör ortalamasının üzerinde gerçekleşti.
VakıfBank'ın ilk 9 ayda açtığı şube sayısı da 61 oldu. Yılın ilk dokuz ayında bin 350 kişiye iş olanağı sağlayan banka, aynı dönemde bankacılık sektöründeki net istihdam artışının üçte birinden fazlasını gerçekleştirerek personel sayısını Eylül 2012 itibarıyla 13 bin 223'e çıkardı. 2012 yılı içerisindeki hızlı personel artışını üçüncü çeyrekte de devam ettiren VakıfBank böylece, 2010 yılı başından bu yana toplam 196 adet şube açarak, şube sayısını neredeyse orta büyüklükte bir bankanın toplam şube adedi kadar artırdı.
Bankanın 9 aylık bilançosunu değerlendiren VakıfBank Genel Müdürü Süleyman Kalkan, reel sektöre sundukları desteği artırarak sürdürdüklerini ifade ederek, ''Sektördeki karlılık artışına paralel olarak net karımızı bir önceki çeyreğe göre yüzde 7 artırmayı başardık. Kar artışının altında, kaynaklarımızı çeşitlendirmek suretiyle maliyetlerin düşürülmesi ve KOBİ ve bireysel odaklı kredi büyümesi ile sağlanan getiri oranlarının artırılması sayesinde net faiz gelirlerimizin geçen yıla göre yüzde 32 oranında artması yatıyor. Bu durum, sağlıklı, istikrarlı ve sürdürülebilir gelir artışını sağlayacak bir portföye sahip olduğumuzu gösterdiği için ayrıca memnuniyet vericidir'' değerlendirmesini yaptı.
2012'yi KOBİ yılı ilan ettiklerini belirten Kalkan, şu değerlendirmelerde bulundu:
''VakıfBank, 2011 yıl sonunda 8,6 milyar lira olan KOBİ kredilerini, Eylül 2012 itibariyle yüzde 52 oranında artırarak 13,1 milyar liraya çıkardı. KOBİ segmentindeki güçlü büyüme sürüyor. Yılın başında belirlenen bankacılık stratejisine uygun olarak kredilerde büyümeye devam ediyoruz. Toplam kredilerimiz yıllık yüzde 17 büyüme ile 64 milyar lirayı aştı. Son bir yıldaki kredi büyümemizin dörtte üçünü KOBİ segmentinde sağladık. Ülke ekonomimizin temel unsuru olan KOBİ'leri desteklemeye devam edeceğiz.''
VakıfBank'ın uluslararası piyasalardaki bilinirliğinin ve güvenirliğinin altını çizen Kalkan ''Kredi derecelendirme kuruluşlarının not artışları, Türk bankalarının uluslararası piyasalardaki etkinliğini artırmasına ve daha fazla kaynak temin edilmesine yardımcı olacaktır. Yurt dışından sağlamış olduğumuz uzun vadeli ve düşük maliyetli fonlar ile Türk reel sektörüne kaynak yaratmaya devam edeceğiz'' ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.