Cumartesi 10.11.2012

7 milyonluk koşu başlıyor

7 milyon liralık Vodafone İstanbul Avrasya Maratonu yarın koşulacak. Maratonu düzenleyen İBB'nin iştiraki Spor A.Ş. ve Vodafone'un hedefi, 88 ülkeden 13 bin atletin katılacağı koşuyu dünya liginde 6'ncı sıraya çıkarmak

Türkiye'nin en büyük katılımlı kitlesel organizasyonu 'Avrasya Maratonu' yarın yapılıyor. 88 ülkeden 13 bin atlet koşuya katılıyor. Avrupa'nın en büyük 7'nci, dünyanın 17'nci maratonu olan koşu, 34'üncü kez on binlerce İstanbullu'yu buluşturacak. Vodafone Türkiye ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve Spor A.Ş. arasında imzalanan anlaşmayla "Vodafone İstanbul Avrasya Maratonu" adını alan organizasyon öncesinde taraflarla bir araya geldik. İBB Spor A.Ş. Genel Müdürü Alpaslan Baki Ertekin ve Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcı Gökhan Öğüt ile konuştuk. Maratonun belediyeye maliyeti 7 milyon lirayı buluyor. Bunun 3 milyon liraya yakın bölümü sponsorların desteğinden sağlanıyor. Maraton öncesinde Türkiye'nin belki de ilk spor fuarı olan Maraton Expo'ya da 45 bin ziyaretçi bekleniyor.
SPONSORLARDAN 3 MİLYON TL DESTEK
* Avrasya Maratonu'na Vodafone adını verdi. Büyükşehir Belediyesi ve Spor A.Ş. arasında anlaşma imzalandı. Kaç yıllık anlaşma imzaladınız?
Avrasya Maratonu ve Türkiye'deki tüm yol koşullarının sahibi aslında Atletizm Federasyonu. O ismi İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne (İBB) verdi. Biz de belediyenin bir iştiraki olarak Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Kadir Topbaş adına her sene Avrasya Maratonu'nu düzenliyorduk. Dünyanın bütün majör maratonlarında bir marka ona ismini verir. Mesela New York Maratonu'nun adı ING New York Maratonu, Londra'nın Virgin Londra Maratonu, Berlin'inki ise BMW Berlin Maratonu'dur. Biz de maratonu Türkiye'de global bir marka olan Vodafone ile evlendirdik. 3 yıllığına anlaşma yaptık. Maratonun, İBB'ye maliyeti yıllık 6-7 milyon lira civarında. Tüm sponsorlardan aldığımız yıllık destek ise 2.5-3 milyon lira.
* Avrupa'nın 7, dünyanın en iyi 17 maratonundan biri... İstanbul'un tanıtımı açısından nasıl bir getirisi olacak?
Dünyada yaklaşık üç bine yakın yol koşusu var. Atletizm turizminin peşinde koşanlar ajandalarını açıp, takvime bakıyorlar. Takvimde onları o şehre götürecek iki tane unsur var. Destinasyonun çekiciliği ve organizasyonu kimin düzenlediği ve kimin destek verdiği. Majör markaların desteklediği bir maratona yurtdışından gelecek olan koşucular gönül rahatlığıyla kayıt yaptırıyor.

SPOR FUARI DÜZENLENECEK
* Koşuyla birlikte İstanbul Kongre Merkezi'nde Maraton Expo Fuarı da olacak...
Evet ilk kez geçen yıl yaptık. Bütün çipli yani yol koşularında atletlere içinde göğüs numaraları, tişört ve zaman ölçümü yapan aletlerin olduğu bir paket vermek durumundasınız. Önceden bunları Feshane'de dağıtıyorduk. New York ve Tokyo maratonundan esinlendik. Onlar yarış öncesi bu çipleri bir fuar alanında dağıtıyorlar, spor markaları oraya geliyor. Atletler standlarını ziyaret ediyor. Biz de bunu uyguladık. Geçen yıl fuarı 36 bin kişi ziyaret etti. Bu yıl da 45 bin ziyaretçi bekliyoruz.
Dünyanın ilk 6'sına gireceğiz
* Vodafone olarak maratona neden adınızı verdiniz?
Amacımız maratonun İstanbul'da ve Türkiye çapında daha da yaygınlaşması. Spor A.Ş. ile olan ortak hayalimiz Avrasya Maratonu'nu dünyanın en iyi 6 maratonundan biri yapmak. Şu an 17'nciyiz. Bu hedefe ulaşmak için mobil itelişim, peradende ve pazarlama yatırımlarımızı kullanmak istiyoruz.
* Maratonun markanıza ne katkısı olacak?
Bilinirliğimiz ve markamıza olan ilgiyi artıracaktır. Maraton gününün İstanbul'da büyük bir şenlik havasında olmasını bekliyoruz. İnsanların eğlenmesi için çalışmalarımız olacak.
* Türkiye'de tüm spor severlerin ortak ilgi alanı aslında futbol. Yatırımlarınız içinde futbolu nerede konumlandırıyorsunuz?
Pazarlama aktivitelerimizde segment yaklaşımını güdüyoruz. Bizim için öncelikli olan gençlik, özel ya da genel segment müşterileri. Sponsorluklar da bu segmentlere göre oluyor. Genel müşteri segmentine bakınca futbol öne çıkıyor. Üç yıldır Vodafone Futboll Cup düzenliyoruz. 10 ilde yaptık. Önce 'ilin için mücadele et' sloganıyla halı saha maçları yaptırıyoruz. İllerde dereceye girenleri İstanbul'a getirip Türkiye birincilerini seçiyoruz. Bu önümüzdeki yıllarda da devam edecek. International Kuşadası Cup'la ünlü futbol devlerinin altyapılarını Türkiye'ye getirdik. Organizasyon her yıl 23 Nisan'da yapıyoruz. Amacımız miniklerin üst seviyeye ulaşması.
* Neden şirketiniz Süper Lig'de yok?
Güzel bir soru. Hep erişimdeyiz biz. Süper Lig'de şu an için erişim problemi yok.
* Diğer GSM operatörleri işin içinde olduğu için size ihtiyaç olmadığını mı düşünüyorsunuz?
Çok doğru. Belli bedeller ödendi, yayın hakları satıldı, statlara girişte belli bir erişim katkısı yok. Benim şirketime erişimi artırma anlamında bir ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum.
İSTANBUL'A İKİ YENİ SPOR TESİSİ GELİYOR
* İstanbul'da açılacak yeni tesisler var mı?
Evet var. Biri Bayrampaşa'daki Hidayet Türkoğlu Tesisi. Diğeri Kurtköy'deki iki olimpik yüzme havuzu, Uzakdoğu sporlarıve fitness salonu içinde olan bir tesis. Resmi açılış yapacağız.
* Avrupa Fairplay ile Olimpiyat Komiteleri Birlikleri'nin düzenlediği 'Şeref Diplomasi Ödülü'nü kazandınız. Ne zaman alacaksınız?
Gençlik ve spora olan katkılarımızdan dolayı bu ödüle layık görüldük. Şubatta alacağız. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Sayın Kadir Topbaş adına ödülü alacağız.
BOĞAZ KÖPRÜSÜ'NDEN BAŞLAYACAK
Maraton, Boğaziçi Köprüsü gişelerinin yaklaşık 300 metre gerisinden başlayacak. Yenikapı üzerinden Sultanahmet'teki At Meydanı'nda yer alan varış çizgisinde sona erecek. 15 kilometre koşusu ise, Kadir Has Üniversitesi'nin önünden yapılacak dönüşle maraton güzergâhından ayrılacak ve sahilden Gülhane Parkı'na yönelerek At Meydanı'nda noktalanacak. 8 kilometre koşusu gişelerin 600 metre gerisinden başlayıp, Fındıklı tramvay durağında son bulacak. 8 kilometrelik halk yürüyüşü de Anadolu Yakası'nda Altunizade Köprüsü altında başlayacak. Maraton nedeniyle Boğaziçi Köprüsü ve bağlantı yolları saat 06.00'dan itibaren trafiğe kapatılacak.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.