Cumartesi 10.11.2012

Babet kralı Çizme'de şirket bakıyor

70'lerin sonunda topuklu ayakkabı trendini babetlerle yıkan Elle, İtalya'da şirket avına çıktı. Elle Yönetim Kurulu Başkanı Fehim Akar, "Markamıza değer katacak bir İtalyan şirketi satın alabiliriz" dedi

Rahat ayakkabı konseptiyle 70'li yıllarda ayakkabı modasında yeni bir akım başlatan ve bu nedenle Türkiye'nin babet kralı olarak adlandırılan Elle Ayakkabı, gözünü İtalya'daki rakiplerine dikti. Halen koleksiyonlarının yüzde 40'ının babetlerden oluştuğunu belirten Elle Ayakkabı Yönetim Kurulu Başkanı Fehim Akar, yurtdışında büyümeye odaklandıklarını vurguladı. Rusya'da iki mağazayla hizmet verdiklerini anlatan Akar, krizdeki İtalya'dan şirket satın alan yerli firmaları örnek göstererek, "Biz de gidip bir İtalyan ayakkabı markasını satın almak istedik. Uzun süre araştırma yaptık. Halen markamıza katkısı olacak bir İtalyan şirketini satın almak üzere çalışmalar yapıyoruz" dedi. Türk ayakkabı sektörünün duayen ismi Akar, yerli üreticilerin markalaşmada önemli yol aldığını, son dönemde buna güçlü Türkiye markasının da eklendiğini vurgulayarak şunları söyledi: "68'lerde bir şeyler öğrenmek için Avrupa'daki fuarlara gitmek istiyorduk ama paramızla bile giremiyorduk. Şimdi neredeyse kapımıza kırmızı halı serecekler. Özellikle Irak, İran ve Ürdün'den müthiş bir talep var. Gelin burada yatırım yapın diyorlar. Bu bölgede franchise vereceğiz."
ÜRETİM YÜZDE 60 ARTTI
Hadımköy'deki fabrikada 6 bin metrekarelik alanda 300 çalışanla günde 800 çift ayakkabı ürettiklerini belirten Akar, bir yandan da talebi karşılamak için fason üretim yaptırdıklarını söyledi. 2012'de üretim miktarını yüzde 60 artırdıklarını vurgulayan Akar, bu yılı 30 mağazayla kapatacaklarını ifade etti. Her mağaza için yaklaşık 200 bin dolarlık yatırım yaptıklarını belirten Akar, yatırım planlarını şöyle aktardı: "Her yerde değil, konseptimize uygun yerlerde olmayı istiyoruz. Anadolu'ya yöneldik. Girmek istediğimiz 10 AVM var." İki yıl önce internetten satışlara da başladıklarını söyleyen Fehim Akar, sitelerdeki kampanya dönemlerinde 3 günde 5 bin çift ayakkabı sattıklarını ifade etti. Akar, internet satışlarının bu yıl yüzde 100 arttığını da sözlerine ekledi.
ORTOPEDİK AYAKKABI ÜRETTİ
Dört yıldır Ar-Ge yatırımlarına ağırlık verdiklerini ve cironun yüzde 8'ini bu alana ayırdıklarını söyleyen Fehim Akar, yedi kişilik tasarım ekibine İtalya ve Brezilya'dan uzmanlar dahil ettiklerini kaydetti. Bu çalışmalar sonrasında Flamenko tarzı ayakkabılarla ortopedik tasarımı bir araya getiren bir model geliştirdiklerini anlatan Akar, "Flamenko Elle Line'ın Türkiye patentini aldık. Flamenko ayakkabıları ortopedik hale getirdik" diye konuştu.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.