Giriş Tarihi: 12.11.2012 10:09

Japonya resesyona girmiş olabilir

Dünyanın en büyük üçüncü ekonomisi Japonya'da mali gösterilerin arka arkasına kötü gelmesinin üzerine konuşan Ekonomi Bakanı Seiji Maehara, resesyona girmiş olabileceklerini söyledi.

Maehara, gazetecilere yaptığı açıklamada, "Japonya'nın resesyona girmiş olma ihtimalini reddedemem." diye konuştu. Merkez Bankası'nın para politikasını çok güçlü bir şekilde gevşetmesini beklediğini kaydeden Maehara, deflasyonu yenmek ve ekonomik toparlanmayı sağlamak için Merkez Bankası ile hükümetin ortak çalışabileceğini belirtti.

EKONOMİ KÜÇÜLDÜ

Bu arada hükümetin bugün yayımladığı rakamlara göre, Japon ekonomisi Temmuz-Eylül ayı bandında yüzde 0,9 oranında küçüldü. Bu, gayri safi yurtiçi hasılada yıllık olarak yüzde 3,5'luk bir düşüş olduğu manasına geliyor. Japonya, 2012'ye iyi bir şekilde başlamış ve sanayileşmiş 7 ülke arasında en iyisi olmuştu. Ancak küresel ekonomik krizin ardından Japonya'nın Çin ile ada krizi yaşaması ülke ekonomisini kötü etkilemeye başladı. Japonya'nın para birimi yenin değerli olması da ülke ihracatına darbe vurdu. Bu küçülmenin yanı sıra hükümetin daha önce açıkladığı rakamlarda dış ticaretin düştüğü de ortaya çıkmıştı. Japon hükümeti, küresel kriz sebebiyle iç pazarı hareketlendirmeye çalışıyor. Geçtiğimiz haftalarda teşvik paketi açıklayan Tokyo'nun bu ay sonunda da geniş kapsamlı bir paket ilan etmesi bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.