Pazartesi 12.11.2012
Son Güncelleme: Pazartesi 12.11.2012

Sadece zorunlu trafik sigortası yetmez

Bireysel sigorta müşterilerinin, zorunlu olmasından dolayı daha çok trafik poliçesi kullandığını söyleyen Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, eksiksiz güvence için, kasko ve konut sigortalarının da ihmal edilmemesi gerektiğini ifade etti

Türkiye'deki ekonomik gelişmeler ve sigorta sektörü konusunda bir değerlendirmede bulunan Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, GSYH ile sigorta sektörünün reel büyümesi arasındaki doğru orantının devam ettiğini söyledi. "Ekonomi nezle olunca, sigortacılık zatürreye yakalanıyor. Nitekim 2008 global krizinden sonra da böyle oldu" diyen Şişmanoğlu, 2009'da GSYH yaklaşık yüzde 5 azalırken sigortacılığında yüzde 2 küçüldüğünü belirtti. Şişmanoğlu, "2011'de GSYH yüzde 8.8 artarken sigortacılık yüzde 12.4 büyüdü. Bu yılın 6 ayında ise GSYH yüzde 2.9 artarken sigorta sektörü yüzde 8.1 büyüdü. Dolayısıyla sektör GSYH'nin yüzde 4-5 puan üzerinde büyüyor" dedi.
'HEDEFİMİZ 300 MİLYON LİRALIK ÜRETİM'
Ray Sigorta' da yaşanan gelişmelerle ilgili de bilgi veren Şişmanoğlu şunları söyledi: "Hedefimiz yılsonunda 300 milyon liralık prim üretimi. Üretimimizin yüzde 48'i motor, yüzde 52'si motor dışı sigortalardan oluşuyor. Acentelerimiz ve çalışanlarımızla hem kâr edeceğiz hem büyüyeceğiz. 54 yıllık birikimiyle Ray ailesinin bunu gerçekleştireceğini biliyorum. Bunu hep birlikte yapacağız. Biz Ray Sigorta çalışanları ve Ray Sigorta acenteleri bir bütünüz ve birlikte güçlüyüz." Şişmanoğlu, Ray Sigorta' nın acente kanalındaki büyümesini sürdürdüğünü vurgulayarak, "Üretimdeki acente payımız geçen yıla göre yüzde 4 arttı. Sektörde acente kanalında küçülme yaşanmasına rağmen biz acentelerle büyümeye devam ediyoruz. Türkiye genelinde 845 acentemizle hizmet veriyoruz. Karadeniz, Ege ve İç Anadolu bölgelerinde acente kanalında daha da büyümeye devam edeceğiz" dedi. Konuşmasında Vienna Insurance Group' un (VIG) çalışmaları konusunda da bilgi veren Şişmanoğlu, VIG' in 2011'de 8.9 milyar euro prim üreterek 559 milyon euro vergi öncesi kâr elde ettiğini belirtti.
BİRDEN FAZLA SİGORTA KORUMASI
Müşterilerin risklerinin iyi ölçülüp ona göre yönlendirilmelerinin önemine dikkat çeken Şişmanoğlu, "Tüketici tercihlerinde motor poliçeleri, özellikle de trafik poliçeleri başı çekiyor. Sadece trafik sigortası satarak müşterimizi karşı karşıya olduğu risklerden koruyamayız. Bireysel sigortalılarımıza kasko, konut ve işyeri sigortası gibi sigorta branşlarının önemi daha iyi aktarmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.