Çarşamba 14.11.2012 00:00

İş Bankası'ndan 2,3 milyar lira kar

Türkiye İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali, İş Bankası'nın 2012 yılı dokuz ayındaki konsolide olmayan net karının bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 30,1 oranında artarak 2 milyar 345 milyon liraya ulaştığını belirtti.

Genel Müdür Adnan Bali, Türkiye İş Bankasının yılın dokuz ayına ilişkin konsolide olmayan sonuçlarıyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada, bankanın aktif büyüklüğünü 167 milyar liraya, özkaynak büyüklüğünü ise 21 milyar liraya yükselttiğini kaydetti.
Bali, ''Güçlü özkaynaklar ve nitelikli aktiflerin sağladığı katkıyla banka net karını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 30,1 oranında artarak 2 milyar 345 milyon liraya ulaştı. Banka bu dönemde de dengeli ve randımanlı büyüme politikasını sürdürerek, Türkiye'nin en büyük bankası konumunu korudu'' bilgisini verdi.
Kredi hacmini 99 milyar liraya yükselten İş Bankasının, kredilerdeki sektör liderliğini önemli bir farkla koruduğunu dile getiren Bali, reel sektöre her zaman karşılıklı değer yaratacak şekilde en uygun desteği vermeyi amaç edindiklerini vurguladı.
Bunun yanında bireysel müşterilerinin ihtiyaçlarını da en iyi şekilde karşılamak için sürekli yenilikçi adımlar attıklarını ifade eden Bali, İş Bankasının bu dönemde de sanayiye, ihracata, üretime ve istihdama doğrudan ya da dolaylı olarak katkıda bulunmaya, müşterilerinin yanında durmaya devam ettiğine işaret etti.
Yaygın kredi politikasını, ekonomiye katkı sağlama hedefini gözeterek ve müşterilerine desteğini artırarak sürdürme kararlılığında olduklarına dikkati çeken Bali, şunları dile getirdi:
''İş Bankası bu çerçevede, hem fonlama kaynaklarını çeşitlendirmek hem de kredi kullandırma kapasitesini genişleterek ülke ekonomisine ve reel sektöre olan desteğini daha da artırmak için mevcut piyasa koşullarının sağladığı imkanları kullanarak yurt dışı piyasalarda uluslararası yatırımcılara satılan 1 milyarı sermaye benzeri kredi niteliğini haiz 10 yıl vadeli, 500 milyonu ise 5 yıl vadeli tahvil ihraçları ile toplam 1 milyar 500 milyon dolar tutarında kaynak temin etti.''

''MEVDUAT HACMİ 102 MİLYAR LİRA''

İş Bankasının yaygın şube ağı, kaliteli hizmet sunumu ve müşterilerinin duyduğu güven ile özel bankalar arasında mevduatta uzun yıllardır lider konumda olduğunu hatırlatan Bali, mevduat hacminin 100 milyar lirayı aşarak 102 milyar liraya yükseldiğini vurguladı.
Bu dönemde bankanın en önemli mevduat kalemini oluşturan Türk Parası tasarruf mevduatının ise 42 milyar liraya ulaştığına işaret eden Bali, İş Bankası'nın elde ettiği sonuçlarla mali bünyesini her geçen gün daha da güçlü kılmayı başardığını belirtti.
Bali, şunları kaydetti:
''İş Bankası'nın özkaynakları yılın dokuz aylık döneminde yüzde 16,8 oranında artarak 21 milyar liraya yükseldi. Güçlü kredi büyümesinin katkısıyla net faiz gelirlerini artıran, komisyonlu işlerde de başarılı bir performans sergileyen bankanın net dönem karı 2 milyar 345 milyon lira olarak gerçekleşti. Sürdürülebilir ve kaliteli kar elde etme hedefine odaklanan İş Bankası, sağladığı fonları en verimli şekilde kullanma anlayışıyla karlılık performansını sürdürdü.
Banka, ulaştığı hacim ve elde ettiği sonuçlarla 'özel bankaların lideri' konumunun yanı sıra Türkiye Bankacılık sisteminin de en büyük bankası konumuna ulaşmıştır. Tecrübesi ve birikimiyle ülkemizde sektörün önderliğini yapan, yakın coğrafyaya yaptığı yatırımlarla ülkemizi uluslararası platformda başarıyla temsil eden İş Bankası, reel sektöre ve ülke ekonomisine destek olmayı ve sağlıklı büyüme stratejisini kararlılıkla uygulamayı sürdürecektir.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.