Giriş Tarihi: 14.11.2012 14:57

İş Girişim, Toksöz Spor'a ortak oldu

Girişim sermayesi fonu İş Girişim Sermayesi, spor perakendecisi Toksöz Spor'la ortaklık anlaşması imzaladı. Böylece İş Girişim, 24 milyon lira ile Toksöz Spor'un yüzde 58,5'ine ortak oldu.

Anlaşmaya yönelik düzenlenen basın toplantısında konuşan İş Girişim Sermayesi Genel Müdürü Murat Özgen, ''Hedefimiz 5 yıl içinde 3 kat büyütmekse Toksöz'ü, bu, 350 milyon lira cirolara gelir. O zaman bununla ilgili iyi bir halka arz gerçekleştirilebilir, çünkü yeterince iyi bir ölçeği yakalayabileceğimizi düşünüyoruz'' dedi.
İş Girişim Sermayesi'nin 2000 yılında kurulduğunu hatırlayan Özgen, 2004 yılında da halka arz edildiğini anımsattı. İş Bankası'nın ana ortakları olduğunu anımsatan Özgen, Toksöz Spor ile birlikte bugüne kadar 14 yatırım gerçekleştirdiklerini ifade etti.
Bu 14 yatırımın 9'undan çıktıklarını dile getiren Özgen, Türkiye'de en fazla işlem gerçekleştiren girişim sermayesi fonu olduklarını vurguladı.
Bugüne kadar iştiraklerine 95 milyon dolarlık sermaye, bunun yanında da 400 milyon doların üzerinde bir kaynak sağladıklarını anlatan Özgen, ''Şirketleri ortalama dolar bazında yüzde 50 büyüttük. İstihdam konusunda da şirketlere 6 binin üzerinde ek istihdam sağladık'' bilgisini verdi.

''PERAKENDE ÖNEMLİ BİR SEKTÖR VE MARKALAŞMALAR BURADA YENİ BAŞLIYOR''

Cinemars'tan ve Step Halı'dan dolar bazında yaklaşık yıllık bileşik yüzde 26,5'lik bir getiri elde ettiklerini dile getiren Özgen, ''Perakende önemli bir sektör ve markalaşmalar burada yeni başlıyor. Toksöz Spor cirosu 100 milyon liranın üzerinde olan gizli bir cevher. Bu cevheri el birliğiyle hem yeni bir yönetim kadrosuyla hem de başarılı bir yönetim kurulu ile beraber bir sonraki seviyeye çıkarmak istiyoruz'' ifadelerini kullandı.
Yerli markalara önem verdiklerini vurgulayan Özgen, ''Biz bunu Step Halı'da da yapmıştık. Ona ortak olduğumuzda cironun sadece yüzde 5'i yurt dışından geliyordu, çıktığımızda ise Londra'dan tutun Dubai'ye kadar kendi dükkanlarımızdan satış gerçekleştiriyorduk. Bu kadronun Sportive markasını bölgeye yayabileceğini düşünüyoruz, çünkü çok büyük fırsatlar var'' diye konuştu.
Türkiye içindede de bu marka bilinilirliğinin az olduğunu söyleyen Özgen, ''Markayı şu anda kafamızda tam oturtmamakla birlikte yönetim kurulu değerlendiriyor, yani 'ürünü ayrı, dükkanı ayrı bir marka mı yapalım' şeklinde. Ama onunla ilgili nihai bir kararımız henüz yok'' değerlendirmesini yaptı.
Halka arz konusunda ise 9 çıkışlarının hiç birinde halka arz olmadığına işaret eden Özgen, yaptıkları çıkışların 4'ünün stratejik ortağa, bunların 3'ünün kurucu ortağa geri satış olduğunu, ikisinin de başka bir girişim sermayesi fonuna satıldığını dile getirdi.

''BUGÜNE KADARKİ EN BÜYÜK YATIRIMIMIZI GERÇEKLEŞTİRDİK''

''İMKB malesef çoğunluk hissenin satıldığı bir ortamı size sunmuyor'' diyen Özgen, İş Girişim olarak bugüne kadarki en büyük yatırımı gerçekleştirdiklerine dikkati çekti.
Özgen, şunları kaydetti:
''24 milyon lira koyduk ve şirketin yüzde 58,5'ine ortağız şu an itibariyle. Şimdi yüzde 58,5'i satmamız çok kolay değil. Geçen sene Havaş'ı da halka arz etmek istemiştik ama malesef uygun ortamı bulamadık. Biz iş geliştirme olarak stratejik ortağın en ideal çıkış alternatifi olduğunu düşünüyoruz. Arkasından finansal ortak olabilir. Eğer bunlar gerçekleşmezse halka arz da düşünülebilir ama orada malesef İş Girişim'in full çıkışı, şu andaki konjenktür İMKB'de bize şu anda izin vermiyor.
Sonra halka arzda belli bir ölçeği yakalamanız gerekiyor. Hedefimiz 5 yıl içinde 3 kat büyütmekse Toksöz'ü, bu, 350 milyon lira cirolara gelir. O zaman bununla ilgili iyi bir halka arz gerçekleştirilebilir, çünkü yeterince iyi bir ölçeği yakalayabileceğimizi düşünüyoruz.''

''1978'DEN BERİ BU SEKTÖRÜN İÇİNDEYİZ''

Toksöz Spor Yönetim Kurulu Başkanı Şamil Toksöz de, 1978'den beri bu sektörün içinde olduklarını belirterek, ''Biz bu işe başladığımızda pinpon topunu Suriye'den kaçak getiriyorlardı. İthalatlar kapalı idi'' dedi.
Toptan ve perakende grubunda 20 bin kalem malzeme ile çalıştıkları bilgisini veren Toksöz, 11 mağazaları ve 10 franchise'ları olduğunu söyledi.
Toksöz, 383 kişiyi istihdam ettiklerini, yan hizmetlerle birlikte 410 kişiye istihdam sağladıklarını dile getirdi. Spor sektörünün daha önceleri 600 bin dolar civarında bir hacimle büyüdüğünü belirten Toksöz, şu anda sektörün 1,5 milyar Avro civarında bir pazara koştuğunu vurguladı.
Sportive markasının hem mağaza hem de ürün isimleri olduğunu aktaran Toksöz, ''Şu anda yaklaşık 5 bin kalem civarında ürün ürettiriyoruz ya da üretiyoruz. Dolayısıyla büyüme hacmimiz çok büyük bu branşta'' şeklinde konuştu.
İstventures Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Parlar ise ilk Türkiye pazarına odaklanacaklarını belirterek, ondan sonra Türkiye'nin bölgedeki rolü sayesinde bir çok alana ihracat yapar hale geleceklerini ifade etti.

TOKSÖZ SPOR'UN 2012 YILI SONU CİRO HEDEFİ 120 MİLYON LİRA

Bu arada İş Girişim Sermayesi, Toksöz Spor'la yaptığı ortaklık anlaşması ile kuruluşundan bu yana 14. yatırımını gerçekleştirmiş oldu.
İş Girişim Sermayesi'nin bugüne kadar gerçekleştirdiği yatırımların toplamı 95 milyon dolara ulaştı, ülke ekonomisine 450 milyon dolar düzeyinde katma değer, 6 binden fazla kişiye istihdam olanağı sağlandı.
Şirket bugüne dek 9 yatırımından çıkış gerçekleştirdi. Bu çıkışlarda ABD doları bazında elde edilen yüzde 22,87 düzeyindeki yıllık bileşik getiri oranı, Türkiye dahil gelişmekte olan piyasalarda son 10 yıllık dönemde elde edilen getirinin iki katını aşıyor.
Perakende sektöründe bugüne kadar 150'ye yakın projeyi inceleyen ve Cinemars ve Step Halıcılık'a yatırım gerçekleştiren İş Girişim Sermayesi, bu yatırımlarından gerçekleştirdiği çıkışlarda ABD Doları bazında ortalama yüzde 26,53 yıllık bileşik getiri oranı yakaladı.
İş Girişim Sermayesi toplam 23,9 milyon lira yatırım karşılığında Toksöz Spor'un yüzde 58,5 oranında hissesini devraldı. Zafer Parlar da şirketin yüzde 10 pay sahibi oldu.
Toksöz Spor'un 2011 yılında 100 milyon lira olarak gerçekleşen ve 2012 yılı sonunda 120 milyon liraya ulaşması beklenen cirosunun beş sene içinde üç katına çıkması hedefleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.